آموزش خرید دامنه های منقضی شده و مزایای آن

آموزش خرید دامنه های منقضی شده و مزایای آن

احتمالا تا به حال نام دامنه منقضی شده به گوشتان خورده است. اگر در مرحله خرید دامنه هستید و این سوال برای شما پیش آمده که بهتر است یک دامنه جدید تهیه کنم یا به سراغ خرید دامنه منقضی شده بروم با ما همراه باشید تا پاسخ سوالاتتان را به شما بدهیم.

0 بهمن ۲۸, ۱۴۰۲ آخرین بروزرسانی: اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳

یکی از اولین گام‌ها برای شروع یک کسب‌­و­کار اینترنتی انتخاب نام دامنه مناسب است. منظور از دامنه نشانی یا آدرس اینترنتی است که کاربران از طریق آن سایت شما را پیدا می‌­کنند که در واقع برند شما نیز محسوب می‌­شود. یکی از گزینه‌های پیش روی شما برای خرید دامنه، انتخاب و خرید دامنه منقضی شده است که کاربران قبلا از آن استفاده کرده‌اند. به همین منظور ما در این مطلب قصد داریم شما را با آموزش خرید و ثبت دامنه‌ منقضی شده و مزایای آن آشنا کنیم.

منظور از دامنه‌های منقضی شده چیست؟

دامنه منقضی شده (Expired Domain) به دامنه­‌ای گفته می‌شود که مالک تا زمانی که تاریخ انقضای آن به پایان رسیده، آن را تمدید نکرده است. زمانی که شما یک دامنه خریداری می‌­کنید، معمولا در هنگام خرید دامنه یک دوره زمانی یک ساله دامنه در مالکیت شما قرار می‌گیرد. که باید قبل از انقضای تاریخ، هزینه آن را پرداخت و دامنه را تمدید کنید، در غیر این صورت دامنه منقضی می‌­شود. سپس ثبت کننده دامنه، دامنه را دوباره به بازار ارائه و کاربران دیگر می­‌توانند آن را به عنوان یک دامنه جدید خریداری کنند. هر روز هزاران نام دامنه به دلایل زیر در جهان منقضی می­‌شود.

  • مالک دامنه فراموش می‌کند که در مهلت مقرر دامنه خود را تمدید کند.
  • بسیاری از افراد بعد از خرید دامنه و راه­‌اندازی کسب­‌و­کار، علاقه‌­ای به ادامه فعالیت ندارند و دامنه آنها منقضی می‌­شود.
  • بعضی از افراد هم هستند که هزینه تمدید دامنه را در مهلت مقرر ندارند و دامنه آنها از دسترس خارج می‌­شود.

البته شما می‌توانید هر دامنه‌ای که مدنظر دارید را در خرید دامنه از راست چین کلود  جستجو کرده و آن را خریداری کنید.

خرید دامنه زا راست چین کلود

برای خرید دامنه باید با انواع پسوندهای دامنه آشنا باشید. یکی از انواع پسوند دامنه کام است؛ در دامنه Com. چیست به طور کامل درباره ویژگی‌های این نوع دامنه توضیح داده‌ایم.

چرا باید از دامنه‌های منقضی شده استفاده کنیم؟

استفاده از دامنه­‌های منقضی شده مزیت­‌های مختلفی دارد که می‌­تواند برای کسب­‌و­کار شما مفید باشد. در ادامه شما را با برخی از مزایای خرید دامنه منقضی شده آشنا می‌کنیم.

1- بک لینک دامنه منقضی شده

برخی از دامنه­‌هایی که منقضی شده‌اند ممکن است بک لینک­‌های قوی و لینک‌­های باکیفیت بالایی از وب سایت­‌های معتبر گرفته باشند. این بک لینک‌­ها می‌­توانند به بهبود رتبه سایت شما در موتورهای جستجوگر کمک کرده و باعث افزایش ترافیک ارگانیک هر نوع وب سایتی شوند. برای بررسی بک لینک، می‌توانید از ابزارهایی مانند Ahrefs و Moz استفاده کنید.

2- ترافیک دامنه

دامنه‌های منقضی شده قدیمی ممکن است بازدیدکنندگانی را از بک لینک­‌های قدیمی و یا نتایج موتورهای جستجوگر دریافت کنند. بنابراین اگر شما خوش شانس باشید و دامنه‌­ای که خریداری می­‌کنید ترافیک بالایی داشته باشد، خیلی سریع می‌­توانید به درآمد برسید.

3- بهبود سئو

موتورهای جستجو مانند گوگل اغلب دامنه‌­های قدیمی­‌تر و معتبرتر را ترجیح داده و آنها را در بالاترین نتایج به کاربران نمایش می‌دهند. خرید دامنه منقضی شده با سن دامنه بالا، به بهبود سئو و رتبه سایت شما کمک می­‌کند.

4- ایجاد مخاطب هدف

با خرید دامنه منقضی شده، می‌­توانید روی مخاطبان آن دامنه سرمایه گذاری کنید زیرا بسیاری از وب‌سایت‌های قدیمی مخاطبان ثابتی دارند که می‌توانید آنها را به مخاطبان وفادار خود تبدیل کنید.

5- تقویت اعتبار وب سایت اصلی

بک لینک­‌ها و اعتبار دامنه موجود دامنه منقضی شده را به وب سایت اصلی خود هدایت تا عملکرد سئو آن را بهبود و در نهایت یک سایت با اعتبار بالاتر به دست آورید.

اگر هنوز هاست خود را تهیه نکرده‌اید پیشنهاد میکنم از هاست وردپرس راست چین کلود استفاده کنید که با قالب ها و افزونه های وردپرسی سازگار شده و همین مساله بهبود عملکرد شما را به دنبال دارد.

پیشنهاد ویژه
پلن آپتیموس
حجم 20 گیگابایت سرور نسل 10 HPE هارد SSD NVME پرسرعت وب سرور لایت اسپید
تخفیف ویژه هاست وردپرس

آموزش خرید دامنه های منقضی شده

برای خرید دامنه منقضی شده، کافیست وارد وب سایت­های ارائه دهنده دامین مثل راست چین کلود شوید و سپس نام دامنه دلخواه خود را وارد کنید. در صورتی که دامنه آزاد باشد، شما خیلی ساده می­توانید آن را خریداری کنید. اما اگر دامنه آزاد نباشد، باید امیدوار باشید که خریدار آن دامنه در آینده دامنه خود را تمدید نمی­کند و دامنه منقضی می­شود. برای شناسایی مالکیت دامنه و اینکه بدانید هر دامنه در چه تاریخی منقضی می‌شود، ابزارهای مختلفی همچون WHOIS وجود دارد که می‌توانید از آن استفاده کنید.

ابزار Whoise برای بررسی تاریخ انقضای دامنه

بهترین ابزارهای خرید دامنه منقضی شده

بهترین راه برای خرید دامنه منقضی شده استفاده از یک ابزار فرم حراج دامنه مانند GoDaddy Auctions یا یک سرویس بک سفارش می‌باشد. این ابزار­ها به شما کمک می‌کنند تا دامنه­‌های منقضی شده را پیشنهاد و قبل از اینکه برای ثبت عمومی در دسترس قرار گیرند، آنها را خریداری کنید.

به علاوه برای خرید دامنه منقضی شده می‌توانید به سایت Expired Domain مراجعه کنید و همانطور که در تصویر می‌بینید لیست دامنه‌های موجود و منقضی شده به همراه تاریخ انقضای آنها وجود دارد.

لیست دامنه منقضی شده از expired domain

 

نکات مهم برای خرید دامنه منقضی شده

اگر قصد خرید دامنه های منقضی شده را دارید، یکسری نکات وجود دارد که قبل از هر چیزی بهتر است با آنها آشنایی داشته باشید:

1. اعتبار دامنه (Domain Authority) و اعتبار صفحه (Page Authority) را بررسی کنید

این دو پارامتر در گرفتن رتبه یک دامنه توسط موتورهای جستجو تاثیر دارند. در واقع هر چه این دو امتیاز بالاتر باشند دامنه شانس بالاتری در گرفتن نتایج برتر دارد و این مساله باعث افزایش ترافیک و نرخ تبدیل سایت شما می‌شود. ابزارهای متنوعی برای محاسبه DA و PA وجود دارند که یکی از آنها ابزار meet link explorer است و یکی از امکانات ابزار MOZ است؛فقط کافی است آدرس URL را در بخشی که در تصویر مشخص شده وارد کنید.

2024 04 16 11 30 42 آموزش خرید دامنه های منقضی شده و مزایای آن

 

2. سن دامنه را بررسی کنید

دامنه­‌هایی که قدیمی­تر هستند و سن آنها بالا است، قطعاً برای موتورهای جستجوگر قابل اعتمادتر می­باشند. بنابراین قبل از خرید بهتر است از بالا بودن سن دامنه اطمینان داشته باشید. برای اینکار می‌توانید از ابزارهایی همچون WHOIS استفاده کنید.

3. دامنه باید ترافیک بالایی داشته باشد

برای اینکه متوجه شوید که آیا دامنه‌­ای که قصد خریداری آن را دارید، ترافیک بالایی دارد یا خیر، می­‌توانید از ابزارهایی همچون Ahrefs یا SEMrush استفاده کنید. هر چقدر ترافیک دامنه­‌ای که قصد خرید آن را دارید بیشتر باشد، شانس بیشتری برای رسیدن به نتایج بالا خواهید داشت.

4. بک لینک ها را بررسی کنید

می‌­توانید بک لینک یک دامنه را با استفاده از ابزارهایی مانند Moz یا Majestic ارزیابی کنید. بهتر است به دنبال بک لینک‌­های با کیفیت بالا و مرتبط از وب سایت­‌های معتبر باشید، زیرا به عملکرد بهتر سئو کمک می‌کنند.

5. کیفیت کلی وب سایت را در نظر بگیرید

شما می‌­توانید وب سایتی را که قبلاً از دامنه منقضی شده استفاده کرده را با استفاده از ابزاری مانند Wayback Machine بررسی کنید.

6. فهرست گوگل را ارزیابی کنید

شما همچنین باید مطمئن شوید که دامنه منقضی شده که قصد خریداری آن را دارید توسط گوگل جریمه یا در لیست سیاه قرار نگرفته است.

خرید دامنه منقضی شده مزیت­های مختلفی را همچون: جذب ترافیک، بالارفتن اعتبار سایت و… بهمراه دارد که می‌تواند به شما کمک کند تا خیلی سریع رتبه و درآمد خود را بالا ببرید. امیدوارم این مطلب مورد رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد.

نظر شما چیست؟
مهسا کاظمی پور
مهسا کاظمی پور

مهسا هستم و 4 ساله در حوزه وردپرس و دو سال در حوزه سئو فعالیت دارم. معتقدم که انسان در شرایط نامساعد نباید خودش رو ببازه و نا امید بشه چون فصل دوباره جوونه زدن هم خواهد رسید...

شبکه های اجتماعی
به جواب سوالت رسیدی؟

ثبت دیدگاه ها