آموزش ریدایرکت http به https در سی پنل

آموزش ریدایرکت http به https در سی پنل

فعالسازی و استفاده از گواهینامه SSL یکی از اقدامات مهم بعد از راه اندازی سایت است. پس از فعالسازی SSL برای اینکه بازدیدکنندگان، سایت را با HTTPS باز کنند، تنظیماتی را برای ریدایرکت خودکار انجام دهید. با دو روش یعنی از طریق فایل htaccess و افزونه می‌توانید این کار را انجام دهید.

0 اردیبهشت ۱۳, ۱۴۰۳

ریدایرکت HTTP به HTTPS برای زمانی به کار می‌رود که شما بخواهید سایتتان را به صورت خودکار با HTTPS باز کنید. این کار مزایای زیادی دارد؛ اعتبار شما را نزد گوگل بالاتر برده و کاربران نیز متوجه می‌شوند که سایت شما امن است. برای اینکه نحوه انجام ریدایرکت HTTP به HTTPS در سی پنل را یاد بگیرید در ادامه با ما همراه باشید.

 ریدایرکت HTTP به HTTPS چیست؟

 ریدایرکت HTTP به HTTPS به معنای هدایت کاربران از نسخه HTTP (ناامن) یک وب‌سایت به نسخه امن و رمزگذاری شده آن یعنی HTTPS است. این اقدام امنیتی به‌منظور انتقال اطلاعات کاربران در یک حالت امن و رمزگذاری شده از مرورگر به سمت سرور و برعکس انجام می‌شود. قبل از اینکه ریدایرکت را انجام دهید باید SSL را در سایت خود فعال کنید.

 زمانی که کاربر وارد یک سایت با آدرس HTTP شود، به‌صورت خودکار به نسخه HTTPS و غیرقابل‌مشاهده منتقل خواهد شد. این ریدایرکت برای تضمین امنیت اطلاعاتی که بین مرورگر کاربر و سرور ارسال و دریافت می‌شوند، بسیار حیاتی است.

برای طراحی یک سایت وردپرسی قدم اول خرید هاست است؛ راست چین کلود ارائه دهنده هاست وردپرس است که برای این سیستم مدیریت محتوا کاملا بهینه شده است.

پیشنهاد ویژه
پلن حرفه ای
حجم 10 گیگابایت ترافیک نامحدود هارد SSD NVME پرسرعت 2 عدد اددامین
20% تخفیف بزن بریم

 انواع روش‌های ریدایرکت HTTP به HTTPS چیست؟

 خب حالا چطور ریدایرکت HTTP به HTTPS را انجام دهیم؟ روش‌های متداول برای انجام ریدایرکت از HTTP به HTTPS عبارت‌اند از:

 1. ریدایرکت HTTP به HTTPS با استفاده از فایل .htaccess: با استفاده از فایل .htaccess که در سرور هاست شما قرار دارد، می‌توانید قوانین ریدایرکت را تعریف کنید تا هر درخواست HTTP به HTTPS تغییر مسیر دهد.

 2. استفاده از افزونه در وردپرس: برای وب‌سایت‌هایی که بر پایه وردپرس ساخته شده‌اند، می‌توان از افزونه‌های موجود در بازار استفاده کرد که به‌صورت خودکار ریدایرکت از HTTP به HTTPS را انجام می‌دهند.

 در هر دو روش، اهمیتی که وجود دارد این است که کاربران به‌صورت امن به وب‌سایت شما متصل شوند. برای بهینه‌سازی سئو و جلوگیری از مشکلات فهرست‌بندی توسط موتورهای جستجو، استفاده از ریدایرکت از HTTP به HTTPS ضروری است. در ادامه هر دو روش تبدیل HTTP به HTTPS در وردپرس را توضیح می‌دهیم.

ریدایرکت HTTP به HTTPS از طریق فایل .htaccess

 برای انجام ریدایرکت از HTTP به HTTPS با htaccess سی پنل، ابتدا وارد سی پنل شده و از منوی Files روی File Manager کلیک کرده و وارد آن شوید. سپس به پوشه Public_html رفته و فایل .htaccess را پیدا کنید. این فایل یکی از فایل‌های مخفی هاست است؛ درصورتی‌که برای شما نمایان نیست و قصد نمایش آن را دارید باید در بالای صفحه روی دکمه Settings کلیک کرده و پس از آن تیک گزینه Show Hidden Files را بزنید و در ادامه برای ذخیره روی دکمه Save کلیک کنید.

نمایش پوشه های مخفی در هاست سی پنل

بعد ازاینکه این فایل htaccess. به شما نمایش داده شد می‌توانید با کلیک راست روی آن و انتخاب گزینه Edit آن را ویرایش کنید. به این منظور دستور زیر را در خط اول فایل قرار دهید و تغییرات را ذخیره کنید:

RewriteEngine On
RewriteCond %{HTTPS} off
RewriteRule ^(.*)$ https://%{HTTP_HOST}%{REQUEST_URI} [L,R=301]

دستورات مربوط به ریدایرکت در htaccess

این کد چطور کار می‌کند؟ در این کد از تنظیمات ریدایرکت با استفاده از ماژول mod_rewrite در Apache استفاده شده است. این دستورات به مرورگر اطلاع می‌دهند که هر درخواست HTTP را به HTTPS تغییر مسیر دهد. این تغییر مسیر به‌صورت دائم با استفاده از کد 301 اعمال می‌شود.

 پس از اعمال تغییرات، سایت شما روی پروتکل HTTPS باز خواهد شد. اگر فایل htaccess. در هاست شما وجود ندارد، می‌توانید آن را با استفاده از برنامه‌های ویرایشگر متن ایجاد کرده و کد فوق را در آن قرار دهید، سپس فایل را در مسیر public_html آپلود کنید. در نحوه ساخت فایل htaccess، آموزش ایجاد این فایل را ببینید.

تبدیل HTTP به HTTPS در وردپرس از طریق افزونه 

 درصورتی‌که در روش اول هنوز تعدادی از لینک ها با http باز می‌شوند برای ریدایرکت HTTP به HTTPS باید به سراغ روش دوم یعنی استفاده از افزونه بروید. یکی از قدرتمندترین پلاگین‌ها، افزونه Really Simple SSL است که نسخه پولی و رایگان دارد. این افزونه به شما کمک می‌کند تا بدون اینکه نیاز به تغییر در کدها داشته باشید بتوانید ریدایرکت خود را انجام دهید.

 با نصب و فعال‌سازی این افزونه، ریدایرکت HTTP به HTTPS به صورت خودکار انجام شده و هر بار که کاربران وارد سایت شما شوند به آدرس با پروتکل HTTPS منتقل خواهند شد.

نکته: برای تبدیل HTTP به HTTPS در نظر داشته باشید که ممکن است بعد از حذف این افزونه با مشکلاتی روبرو شوید.

با خرید دامنه از راست چین کلود به مجموعه‌ای از دامنه های ملی و بین المللی دسترسی خواهید داشت.

خرید دامنه از راست چین کلود

 روش ریدایرکت HTTP به HTTPS

ریدایرکت HTTP به HTTPS اقدامی است که اکثر دارندگان سایت آن را انجام می‌دهند؛ اما اگر بنا به هر دلیلی قصد دارید ریدایرکت HTTPS به HTTP را انجام دهید، افزونه HTTPS to HTTP Redirect انتخاب مناسبی است.

ریدایرکت HTTP به HTTPS در سی پنل یکی از اقدامات پس از نصب قالب وردپرس است که برای افزایش امنیت سایت ضروری است. گوگل به سایت‌هایی که دارای پروتکل HTTPS باشند اعتبار بیشتری می‌دهد. امن بودن سایت برای کاربران یکی از مهم‌ترین مسائلی است که گوگل به آن توجه ویژه‌ای دارد. این موارد به رشد کسب و کار شما و ورودی و فروش بالاتر کمک خواهند کرد.

نظر شما چیست؟
مهسا کاظمی پور
مهسا کاظمی پور

مهسا هستم و 4 ساله در حوزه وردپرس و دو سال در حوزه سئو فعالیت دارم. معتقدم که انسان در شرایط نامساعد نباید خودش رو ببازه و نا امید بشه چون فصل دوباره جوونه زدن هم خواهد رسید...

شبکه های اجتماعی
به جواب سوالت رسیدی؟

ثبت دیدگاه ها