نحوه ارسال مدارک به ایرنیک برای ثبت دامنه

نحوه ارسال مدارک به ایرنیک برای ثبت دامنه

برای ثبت دامنه ملی در ایرنیک (IRNIC) بلافاصله بعد از ثبت نام باید مدارک خود را ارسال کنید. برای اینکه با نحوه ارسال مدارک هویتی و فرایند آن آشنا شوید این مقاله را از دست ندهید.

0 بهمن ۳۰, ۱۴۰۲

برای ثبت دامنه ir. شما باید از طریق سایت ایرنیک اقدام کنید تا پس از ارسال مدارک و بررسی توسط سازمان مربوطه دامنه شما ثبت و فعال گردد. ارسال مدارک به ایرنیک کار بسیار ساده‌­ای است و تنها با پذیرفتن تعهدنامه و ارسال مستندات و مدارک هویتی می­‌توانید دامنه ملی خود را ثبت کنید. به همین منظور ما در این مطلب آموزش ارسال مدارک به IRNIC برای ثبت دامنه ir را به صورت کامل توضیح می‌دهیم.

مراحل ارسال مدارک به ایرنیک جهت ثبت دامنه

چطور مدارک را به ایرنیک ارسال کنیم؟ زمانی که دامنه‌­ای در سامانه ایرنیک ثبت می­‌شود، وضعیت آن «در انتظار بررسی درخواست» قرار می‌گیرد که در این مرحله نیازی به ارسال مدارک و مستندات نیست. پس از گذشت چند ساعت و زمانی که دامنه شما مورد تایید کارشناسان سایت ایرنیک قرار گرفت، با پیغام‌های مختلفی مانند «در انتظار تایید مدارک» یا «برای تکمیل دامنه به مستندات نیاز است»، مواجه می­‌شوید و وضعیت شما تغییر پیدا خواهد کرد. به طور کلی مراحل ثبت دامنه در سایت ایرنیک به صورت زیر هستند:

  • عضویت در ایرنیک: کاربرانی که قصد دارند از دامنه ملی برای راه­‌اندازی سایت خود استفاده کنند، در اولین قدم باید در سایت ایرنیک به نشانی https://www.nic.ir/ مراجعه و عضو شوند. در آموزش ساخت شناسه ایرنیک نحوه ثبت نام در این سایت را به طور کامل توضیح داده‌ایم.
  • تکمیل تعهدنامه: پس از عضویت و ثبت دامنه، کاربران باید تعهدنامه مربوطه را تکمیل و ارسال کنند.
  • ارسال مدارک هویتی: پس از آن صاحب دامنه باید مدارک هویتی خود مانند کپی شناسنامه یا کارت ملی را جهت احراز هویت در سامانه ارسال کنند.

نکته: زمانی که شما دامنه‌­ای را در ایرنیک ثبت می‌کنید، 10 روز فرصت دارید تا مدارک لازم را برای تایید و احراز هویت اسکن و ارسال کنید. در غیر این صورت دامنه شما آزاد خواهد شد، یعنی شما دیگر مالک آن دامنه نخواهید بود و افراد دیگر می­‌توانند آن را خریداری کنند. بنابراین توصیه می‌کنم که پس از ثبت و تایید دامنه بلافاصله مدارک را جهت فعال­سازی در سامانه ارسال کنید.

با خرید دامنه از راست چین کلود می‌توانید هر نوع دامنه با هر پسوندی را با قیمت مناسب و به صورت یکساله تهیه کنید.

مدارک مورد نیاز برای تایید دامنه ir

برای تایید دامنه، شما نیاز به تکمیل تعهدنامه و ارسال مدارک هویتی و حقوقی دارید.

منظور از تعهدنامه فرمی است که ایرنیک از طریق ایمیل برای شما ارسال می‌­کند؛ این فرم در قالب فایل پی دی اف است که با عنوان «درخواست ارسال تعهدنامه برای شناسه» برای شما ارسال می‌گردد. شما باید فرم را پرینت و سپس در بخش­‌های مشخص شده امضاء، اثرانگشت، تاریخ و مهر شرکت را بزنید و سپس آن را اسکن کنید.

پس از تایید و ارسال تعهدنامه، نوبت به ارسال مدارک هویتی می‌­رسد. مدارک هویتی برای اشخاص حقیقی شامل کارت ملی و شناسنامه است. اما اشخاص حقوقی علاوه بر ارائه مدارک هویتی، به نوشتن درخواست در سربرگ رسمی شرکت مربوطه و همچنین تصویر روزنامه رسمی یا مجوز ثبت شرکت دارند که پس از تهیه آن باید در سامانه اسکن و ارسال شود.

نحوه ارسال مدارک برای ایرنیک جهت ثبت دامنه آی آر

برای ارسال مدارک به ایرنیک، در ابتدا وارد وب سایت nic.ir شده و سپس وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود به سامانه ایرنیک Irnic

پس از اینکه وارد حساب کاربری خود شدید، از منوی بالای صفحه روی گزینه “ارسال مدارک” کلیک کنید.

منوی ارسال مدارک در ایرنیک

در صفحه ارسال مدارک و از قسمت «مدارک مربوط به امور دامنه» روی دکمه «تکمیل فرم و ارسال مدرک» کلیک کنید.

6666666 نحوه ارسال مدارک به ایرنیک برای ثبت دامنه

در صفحه ارسال مدارک با تصویر زیر مواجه می‌­شوید که باید همه بخش‌ها را تکمیل کنید.

  • نام دامنه‌ها: در این قسمت نام دامنه و یا دامنه‌های خود را به ترتیب وارد کنید؛ برای جداکردن دامنه‌ها می‌توانید از «،» استفاده کنید.
  • درخواست مرتبط با دامنه: گزینه «ثبت دامنه به طور کلی» را علامت بزنید.
  • فایل مدرک: مدارک هویتی خود را که قبلاً اسکن کرده‌اید را از این بخش به صورت جداگانه بارگذاری کنید ( از فایل‌­های TIFF، JPG،PNG و PDF برای بارگذاری استفاده کنید).
  • در نهایت روی دکمه «ارسال مدرک» کلیک کنید.

ارسال مدارک به ایرنیک

سپس در انتظار تایید مدارک ایرنیک بمانید تا این سایت مدارک و اطلاعات شما را بررسی و در صورت عدم مشکل دامنه شما ثبت می­‌‍شود.

ما در این مطلب نحوه ارسال مدارک به ایرنیک را به صورت کامل به شما عزیزان آموزش دادیم تا بتوانید در سریع ترین زمان مدارک خود را برای ثبت دامنه ir ارسال و کسب و کار آنلاین خود را شروع کنید. امیدوارم این آموزش مورد رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد.

نظر شما چیست؟
مهسا کاظمی پور
مهسا کاظمی پور

مهسا هستم و 4 ساله در حوزه وردپرس و دو سال در حوزه سئو فعالیت دارم. معتقدم که انسان در شرایط نامساعد نباید خودش رو ببازه و نا امید بشه چون فصل دوباره جوونه زدن هم خواهد رسید...

شبکه های اجتماعی
به جواب سوالت رسیدی؟

ثبت دیدگاه ها