آموزش راه‌اندازی بسته نصب آسان در سی‌پنل

آموزش راه‌اندازی بسته نصب آسان در سی‌پنل

بعد از اینکه پوسته وردپرس را تهیه کردید دو فایل یعنی فایل قالب (Theme) و پکیج بسته نصب آسان در اختیار شما قرار می‌گیرد. شما با نصب آسان قالب وردپرس فقط در چند دقیقه یک سایت مشابه با دموی موردنظرتان خواهید داشت.

0 فروردین ۲۸, ۱۴۰۳ آخرین بروزرسانی: اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۳

یکی از روش‌های راه‌اندازی سایت با وردپرس استفاده از بسته نصب آسان است. در این روش شما می‌توانید سایت خود را با قالب موردنظر در کمتر از چند دقیقه راه‌اندازی کنید. در این روش پس قالب و افزونه‌ها به طور کامل نصب شده و سایت به صورت کاملاً آماده در اختیار شما قرار داده می‌شود. برای راه‌اندازی سایت وردپرسی با بسته نصبی به راحتی‌ می‌توانید در کمتر از 10 دقیقه آن را انجام دهید. در این مقاله با ما و آموزش راه‌اندازی بسته نصب آسان در سی‌پنل همراه ما باشید.

بسته نصب آسان چیست؟

بسیاری از ما، سایت خود را با استفاده از قالب‌های آماده وردپرس طراحی و راه‌اندازی می‌کنیم. قالب‌های وردپرس با دموهای مختلفی ارائه می‌شود که بر اساس نیاز سایت‌های مختلف تنظیمات آن شخصی‌سازی شده است. حال اگر شما یک قالب وردپرسی انتخاب کنید که یک دموی جذاب و کاربردی برای سایت شما دارد، باید تمام المان‌های طراحی‌شده روی آن را به صورت دستی پیاده‌سازی کنید؟ اگر آن قالب بسته نصب آسان داشته باشد، نیاز به پیاده‌سازی دستی آن نیست.

این بسته شامل فایل‌های وردپرس، قالب و صفحات طراحی‌شده قالب است. بنابراین هنگامی که شما از بسته نصب آسان استفاده کنید، خیلی راحت و در کمتر از چند دقیقه سایت موردنظر با همان شکل دمو بالا می‌آید. در این صورت تنها المان‌هایی که باید تغییر دهید، محتوا و تصاویر متناسب با کسب‌وکارتان است.

بسته نصب آسان برای کدام سایت‌ها مناسب است؟

هنگامی که شما از بسته نصب آسان استفاده می‌کنید، علاوه بر صفحات طراحی شده محتوای آن‌ها هم در سایت قرار می‌گیرند. در این صورت، باید محتوای اضافه را پاک کنید و محتوای موردنیاز خود را در سایت وارد کنید. بسته نصب آسان به درد سایت‌های تازه‌ تاسیس و نوپا می‌خورد و اگر سایت شما محتوا داشته باشد با بسته نصبی محتوای خود را از دست می‌دهید.

بنابراین اگر شما یک سایت فعال دارید، بسته نصب آسان به درد شما نمی‌خورد. در این صورت بهتر است صفحات را به صورت دستی طراحی کرده یا تغییر دهید. البته بعضی از قالب‌ها، امکان import کردن دموی قالب را با حفظ محتوای شما دارند. در واقع با این روش تنها المان‌ها و استایل صفحات قالب بارگذاری می‌شود و محتوای آن منتقل نمی‌شود. در این صورت می‌توانید آن قالب را روی سایت خود نصب کنید، بدون آن که محتوای سایت شما به هم بخورد.

پیشنهاد ویژه
پلن آپتیموس
حجم 20 گیگابایت سه عدد اددامین هارد SSD NVME پرسرعت ترافیک نامحدود
20% تخفیف بزن بریم

آموزش مرحله به مرحله نصب بسته نصبی در سی‌پنل

بعد از اینکه بر اساس معیارهای انتخاب قالب وردپرس یک قالب مناسب برای سایت‌تان انتخاب کردید، نوبت به نصب پوسته می‌رسد؛ برای نصب بسته آسان در سی‌پنل مراحل زیر را انجام دهید.

مرحله اول) آپلود فایل‌های بسته نصبی قالب در سی‌پنل

اولین قدم برای راه‌اندازی سایت با بسته نصبی، خرید و دانلود قالب از یک مرجع معتبر نظیر راستچین است. پس از دانلود بسته نصبی وردپرس، یک فایل زیپ در اختیار شما قرار می‌گیرد که شامل یک فایل zip (یا همان بسته نصبی و یک فایل نصب‌کننده با پسوند installer است.

توجه: اگر به دنبال یک هاست کاملا سازگار با وردپرس هستید که کمترین میزان مشکل و تداخل را ایجاد کند از هاست وردپرس استفاده کنید.

  1. برای نصب آسان قالب، ابتدا به یکی از روش‌های زیر وارد هاست سی پنل خود شوید:
  • کلمه cpanel را پس از آدرس دامنه خود وارد کنید (com/cpanel)
  • پورت 2082 را پس از دامنه خود وارد کنید (com:2082)

ورود به سی پنل برای ورود به سی پنل

نکته: حداقل فضای موردنیاز برای طراحی سایت با نصب بسته نصبی وردپرس، 1 گیگابایت است.

2. پس از ورود به سی‌پنل، کافی است از طریق قسمت Files وارد بخش File Manager شوید.

wordpress installer pack file manager آموزش راه‌اندازی بسته نصب آسان در سی‌پنل

3. سپس دو فایلی که گفته شد را در روت دامنه یعنی بخش Public_html یا مسیری که قصد نصب و راه‌اندازی قالب را دارید، آپلود کنید. برای آپلود فایل نصب آسان در همان مسیر موردنظر، از طریق نوار ابزار بالا، مطابق تصویر روی Upload کلیک کنید و سپس فایل‌های خود را انتخاب کنید.

آپلود فایل بسته نصب آسان در public_html

مرحله دوم) ایجاد دیتابیس در سی‌پنل

در این مرحله از نصب بسته نصبی آسان وردپرس زمان آن می‌رسد که یک دیتابیس برای سایت خود در سی‌پنل ایجاد کنید. برای این کار از طریق قسمت Databases وارد بخش MySQL® Database Wizard شوید:

ساخت دیتابیس برای نصب بسته نصبی در سی پنل

برای ساخت دیتابیس در سی پنل ابتدا باید یک نام برای دیتابیس خود انتخاب کنید و روی Next کلیک کنید:

ساخت نام دیتابیس برای نصب بسته آسان

در قدم بعد، اطلاعات دیگر مربوط به دیتابیس سایت خود را وارد کنید.

ساخت کاربر دیتابیس برای نصب آسان قالب وردپرس

در بخش بعدی، تمام تیک‌ها را فعال کنید تا و روی Next Step کلیک کنید.

تعیین مجوزها و دسترسی ها برای کاربر دیتابیس؛ برای بسته نصب آسان قالب وردپرس

به همین سادگی دیتابیس ایجاد شد و می‌توانید در مراحل بعدی از آن استفاده کنید.

مرحله سوم) راه‌اندازی بسته نصبی آسان وردپرس

مرحله سوم زمان راه‌اندازی بسته نصبی است. کافی است آدرس سایت یا مسیر موردنظری که فایل‌ها روی آن آپلود شده است را در مرورگر باز کنید. به این منظور آدرس www.sitename.com/installer.php را در مرورگر بزنید تا فرایند نصب با بسته نصبی شروع شود.

نکته: اگر هاست شما با خطای ZipArchive روبرو شد به این معنی است که امکان از حالت فشرده کردن به صورت خودکار وجود ندارد. در این صورت کافی است وارد فایل‌ منیجر خود شوید و فایل ZIP آپلود شده در مراحل قبلی را در همان آدرس، از حالت فشرده خارج کنید. سپس دوباره فایل نصب‌کننده را اجرا کنید.

در این بخش دو روش نصب در اختیار شما قرار دارد. نصب Basic این نوع نصب ساده است و مراحل کمتری طی می‌کنید. با Advanced باید نصب را در 4 مرحله انجام دهید. در این آموزش نصب بسته نصبی آسان وردپرس، ما از گزینه Advanced استفاده می‌کنیم تا اطلاعات سایت خود را به صورت کامل شخصی‌سازی کنیم.

در بخش Overview می‌توانید اطلاعات مربوط به قالب موردنظر خود را مشاهده کنید. کافی است وارد بخش Archive شوید تا نام قالب و اطلاعات مربوط به سایت را مشاهده کنید. در بخش Setup باید دیتابیس خود را که در مراحل قبل ایجاد کرده‌اید، وارد کنید. اطلاعات مربوط به بسته نصبی روی دیتابیس قرار می‌گیرند و از طریق آن فراخوانی می‌شوند.

  • Database: در این بخش باید نام دیتابیس خود را وارد کنید.
  • User: در این قسمت باید نام کاربری دیتابیس خود را وارد کنید.
  • Password: در این بخش باید پسورد دیتابیس خود را وارد کنید.

در بخش Settings می‌توانید نام سایت خود را انتخاب و شخصی‌سازی کنید.

شروع فرایند نصب بسته نصبی در وردپرس

پس از وارد کردن اطلاعات، روی Validate کلیک کنید تا اطلاعات دیتابیس شما بررسی شود. اگر اطلاعات درست باشد، وارد مرحله بعدی نصب بسته نصبی داپلیکیتور می‌شوید.

بررسی اطلاعات در مرحله اول نصب بسته نصبی در سی پنل

مرحله چهارم) وارد کردن اطلاعات سایت، نام کاربری، ایمیل و رمز عبور

در این مرحله از نصب بسته نصبی وردپرس زمان آن می‌رسد که اطلاعات سایت خود را وارد کنید. برای این کار اطلاعات بخش‌های زیر را تکمیل کنید:

بخش Setup

در این بخش باید نام سایت خود را وارد کنید.

تکمیل اطلاعات سایت برای نصب قالب با بسته نصبی

  • Title: در این بخش باید نام سایت خود را وارد کنید.
  • URL: در این بخش باید آدرس سایت و دامنه خود را وارد کنید.

بخش Option

در بخش از نصب بسته نصبی در سی پنل، وارد تب Admin Account شوید.

تنظیمات Admin Account؛ نصب بسته نصبی آسان وردپرس

سپس با انتخاب نام کاربری، رمز عبور و ایمیل یک نام کاربری برای خود انتخاب کنید. در نهایت با استفاده از این نام کاربری به راحتی می‌توانید وارد پیشخوان وردپرس شوید.

تعیین نام کاربردی و ایمیل ورود به پیشخوانِ؛ نصب بسته نصب آسان

در این مرحله از آموزش نصب بسته نصبی آسان وردپرس کافی است تیک قوانین را بزنید. پس از چند دقیقه سایت شما راه‌اندازی و می‌توانید وارد پیشخوان وردپرس شوید.

  • Auto delete installer files after login to secure site: با تیک زدن این گزینه، پس از نصب فایل‌های بسته نصبی به صورت خودکار پاک می‌شوند. پیشنهاد می‌کنیم این گزینه را تیک بزنید تا خطری برای سایت شما نداشته باشد.

بهتر است پس از نصب، هاست خود را بررسی کنید تا فایل‌های نصبی باقی نمانده باشد. اگر چیزی از آن باقی مانده است، آن را پاک کنید.

اگر از روش Basic برای نصب استفاده کرده‌اید، باید اطلاعات نام کاربری را تغییر دهید که برای این کار باید:

  • ابتدا وارد سی‌پنل خود شوید.
  • از طریق بخش Databases وارد بخش phpMyAdmin شوید.
  • سپس به دنبال جدول wp_users کلیک کنید و نام کاربری مدیریت را پیدا کنید. در بسته نصبی آسان معمولاً تنها یک حساب کاربری وجود دارد.

wordpress installer pack file manager 12 آموزش راه‌اندازی بسته نصب آسان در سی‌پنل

در این بخش، کافی است user_login و user_pass را تغییر دهید تا نام کاربری و پسورد شما تغییر کند. سپس می‌توانید وارد بخش پیشخوان وردپرس شوید.

یکی از اقداماتی که می‌توانید با استفاده از افزونه داپلیکیتور انجام دهید بکاپ خودکار از سایت است به این ترتیب دیگر درگیر فرایند بکاپ دستی نخواهید بود.

با بسته نصب آسان، در کمتر از چند دقیقه سایت خود را راه‌اندازی کنید

بسته نصبی وردپرس یک روش ساده برای راه‌اندازی سایت وردپرسی با قالب موردنظر در کمتر از چند دقیقه است. قالب‌های راستچین با بسته نصبی آسان ارائه شده است. اگر یک هاست دارید، کافی است مراحل نصب بسته نصبی آسان در سی‌پنل را طی کنید و در کمتر از 10 دقیقه سایت خود را تحویل بگیرید. سپس کافی است محتوای آن را شخصی‌سازی کنید و صاحب یک سایت حرفه‌ای باشید.

اگر سوال یا مشکلی در مورد این مقاله دارید، از طریق بخش نظرات مطرح کنید تا شما را به صورت کامل راهنمایی کنیم.

نظر شما چیست؟
مهسا کاظمی پور
مهسا کاظمی پور

مهسا هستم و 4 ساله در حوزه وردپرس و دو سال در حوزه سئو فعالیت دارم. معتقدم که انسان در شرایط نامساعد نباید خودش رو ببازه و نا امید بشه چون فصل دوباره جوونه زدن هم خواهد رسید...

شبکه های اجتماعی
به جواب سوالت رسیدی؟

ثبت دیدگاه ها