آموزش نصب وردپرس در سی‌پنل

آموزش نصب وردپرس در سی‌پنل

وردپرس یکی از محبوب‌ترین سیستم‌های مدیریت محتوا است که حدود 43% از سایت‌ها از آن استفاده می‌کنند. در واقع با نصب این CMS امکان مدیریت محتوا برای شما آسان‌تر خواهد بود. برای نصب وردپرس روی هاست ابتدا باید یک حساب میزبانی وب تهیه کرده و در چند گام ساده آن را نصب کنید.

0 اسفند ۲۲, ۱۴۰۲ آخرین بروزرسانی: اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۳

برای نصب وردپرس بعد از تهیه هاست باید وردپرس فارسی را دانلود و نصب کنید. اگر شما هم تازه کار هستید و نحوه نصب این سیستم مدیریت محتوا را بلد نیستید حتما در این مقاله با ما همراه باشید؛ زیرا یکی از اولین گام‌های طراحی سایت، نصب وردپرس است که در این مقاله به آموزش قدم به قدم نصب وردپرس روی سی‌ پنل می‌پردازیم.

مراحل نصب وردپرس روی سی‌ پنل

اگر تصمیم به راه‌اندازی سایت وردپرسی گرفته‌اید، پیش از هر کاری باید هاست مناسب تهیه کنید. برای نصب ورپرس بهتر است هاست لینوکس یا هاست وردپرس انتخاب کنید؛ برای سایت‌های نوپا تهیه هاست با منابع پایین هم پاسخگو است و می‌توانید در آینده که ترافیک و کاربران سایت شما بیشتر شد، هاست بهتر با منابع بالاتری تهیه کرده یا منابع خود را اتقا دهید. در راهنمای خرید هاست می‌توانید فاکتورهای خرید هاست مناسب را ببینید. پس از تهیه هاست، نوبت به نصب وردپرس روی سی پنل می‌رسد که در 4 مرحله و کمتر از چند دقیقه امکان‌پذیر است:

مرحله اول) ورود به هاست سی‌پنل

برای نصب وردپرس روی هاست سی‌پنل، ابتدا باید وارد هاست خود شوید. برای ورود به هاست سی پنل، کافی است یکی از دو راه زیر را انجام دهید:

ورود به هاست سی‌پنل برای نصب وردپرس

  • کلمه cpanel را پس از آدرس دامنه خود وارد کنید (com/cpanel)
  • پورت 2082 را پس از دامنه خود وارد کنید (com:2082)

پس از ورود به Cpanel، بخش‌های مختلف آن را مشاهده می‌کنید که برای نصب وررس در سی پنل به بخش دیتابیس (Databases) و فایل منیجر (Filemanager) نیاز دارید.

مرحله دوم) ایجاد دیتابیس در سی‌پنل

در مرحله دوم از نصب وردپرس روی هاست سی‌پنل، باید یک دیتابیس ایجاد کنید. برای ساخت دیتابیس از طریق قسمت Databases وارد بخش MySQL Database Wizard شوید.

ایجاد دیتابیس برای نصب وردپرس روی سی پنل Cpanel

 

در این بخش، می‌توانید دیتابیس خود را ایجاد و در این مرحله، یک نام برای دیتابیس خود انتخاب کنید و روی Next کلیک کنید:

ایجاد دیتابیس در وردپرس و تعیین نام آن

 

در این مرحله باید نام کاربری دیتابیس را تعیین کنید.

تعیین نام کاربری و پسورد دیتابیس برای نصب وردپرس روی هاست سی پنل

در این مرحله باید مجوزهای دیتابیس را برای کاربر تعیین کنید. در بخش بعدی، تمام تیک‌ها را فعال کنید تا و روی Next Step کلیک کنید. به همین راحتی دیتابیس موردنظر ایجاد شد.

ارائه مجوزهای لازم به کاربر برای ساخت دیتابیس در سی پنل

مرحله سوم) آپلود وردپرس در فایل منیجر

برای نصب وردپرس فارسی وارد سایت WordPress.org شده و این نسخه را دانلود کنید. برای آپلود فایل‌های وردپرس در فایل منیجر کافی است از طریق قسمت Files وارد بخش File Managers شوید. در این بخش، پوشه موردنظر که قصد دارید سایت وردپرسی شما روی آن نصب شود را باز کنید؛ برای مثال اگر قصد نصب وردپرس روی دامنه اصلی را دارید، وارد پوشه public_html شوید.

نصب وردپرس روی پوشه public html در سی پنل

 

در نوارابزار بالا، گزینه Upload وجود دارد که با کلیک بر روی آن، می‌توانید فایل‌های وردپرس را آپلود کنید.

آپلود فایل وردپرس در سی پنل

در انتخاب کافی است فایل زیپ آپلود شده را از حالت فشرده خارج (Extract) کنید و محتویات پوشه wordpress را به پوشه Public_html منتقل کنید.

مرحله چهارم) شروع نصب وردپرس

در این مرحله از نصب وردپرس روی سی پنل کافی است آدرس سایت خود را در مرورگر باز کنید تا نصب‌کننده وردپرس مانند با تصویر زیر اجرا شود. روی بزن بریم کلیک کنید تا وارد مرحله بعد شوید.

مراحل نصب وردپرس

در این مرحله از آموزش نصب وردپرس روی سی پنل باید اطلاعات دیتابیس که در مرحله دوم ایجاد کردید را وارد کنید.

  • نام پایگاه‌داده: در این بخش نام دیتابیس خود را وارد کنید.
  • نام کاربری: در این بخش نام کاربری دیتابیس خود را وارد کنید.
  • رمز عبور: در این بخش باید رمز عبور دیتابیس را وارد کنید.
  • میزبان پایگاه‌داده: این بخش مربوط به میزبان دیتابیس است که در سی‌پنل، localost است، نیازی به تغییر ندارد.
  • پیشوند جدول: در این بخش می‌توانید پیشوند دیتابیس که به صورت پیش‌فرض WP است را تغییر دهید.

وارد کردن اطلاعات دیتابیس هنگام نصب وردپرس

پس از وارد کردن اطلاعات دیتابیس، روی فرستادن و سپس راه‌اندازی نصب کلیک کنید.

آموزش راه اندازی نصب وردپرس

در این مرحله از آموزش نصب وردپرس باید اطلاعات سایت وردپرسی خود را وارد کنید.

  • عنوان سایت: در این بخش یک عنوان برای سایت وردپرسی خود وارد کنید.
  • نام کاربری: در این بخش یک نام کاربری برای ورود به بخش مدیریت وردپرس وارد کنید.
  • رمز عبور: در این بخش یک پسورد قوی برای نام کاربری موردنظر وارد کنید.
  • ایمیل شما: در این بخش ایمیلی برای حساب کاربری خود وارد کنید.
  • نمایش به موتورهای جستجو: با فعال کردن این گزینه، دسترسی موتورهای جستجو به سایت غیرفعال می‌شود. البته پس از نصب از طریق بخش تنظیمات می‌توانید این گزینه را غیرفعال کنید.

با وارد کردن اطلاعات بالا، سایت وردپرسی شما نصب می‌شود.

تکمیل اطلاعات برای نصب وردپرس روی سی پنل

مرحله پنجم) سایت وردپرسی شما آماده است آن را مدیریت کنید

اکنون سایت شما در دسترس است و می‌توانید آن را مدیریت کنید. برای ورود به پیشخوان وردپرس، کافی است کلمه /wp-admin/ را پس از دامنه خود وارد کنید. با ورود به صفحه زیر کافی است نام کاربری و پسوردی که در مراحل نصب انتخاب کرده‌اید را وارد کنید تا به پیشخوان وردپرس منتقل شوید.

ورود به پیشخوان بعد از نصب وردپرس در سی پنل

در پیشخوان وردپرس امکان مدیریت سایت وردپرسی شما وجود دارد. می‌توانید محتوای جدید روی سایت قرار داده، قالب سایت را تغییر دهید، افزونه نصب کنید و هر چیز دیگری که برای مدیریت سایت به آن نیاز دارید.

با نصب وردپرس کار شما به پایان نمی‌رسد و باید نکاتی را رعایت کنید تا بعدا و در هنگام راه اندازی با مشکلات روبرو نشوید. با انجام اقدامات پس از نصب وردپرس مثل حذف محتوای پیش فرض، انتخاب صفحه نخست و غیره می‌‌توانید یک سایت حرفه‌ای طراحی کنید.

میزبانی سایت وردپرسی روی هاست وردپرس

اگر سرعت و عملکرد سایت وردپرسی‌تان مهم است، پیشنهاد می‌کنیم به جای هاست لینوکس از هاست وردپرس استفاده کنید. در واقع هاست وردپرس همان هاست لینوکس است با این تفاوت که منابع و نرم‌افزارهای مورد استفاده کاملاً برای میزبانی سایت‌های وردپرسی بهینه‌سازی شده است.

در راست‌چین کلود سرویس‌های میزبانی و هاست وردپرس در اختیار شما کاربران قرار دارد. با توجه به منابع موردنیاز سایت خود، می‌توانید یکی از پلن‌های هاست وردپرس را انتخاب کنید و سایت وردپرسی خود را روی آن میزبانی کنید. اگر نیاز به مشاوره پیش از خرید دارید، هم‌اکنون با کارشناسان ما تماس بگیرید تا پاسخ سوالات خود را بگیرید.

پیشنهاد ویژه
پلن آپتیموس
حجم 20 گیگابایت سرور نسل 10 HPE هارد SSD NVME پرسرعت وب سرور لایت اسپید
تخفیف ویژه هاست وردپرس

نصب وردپرس در کمتر از چند دقیقه امکان‌پذیر است

وردپرس بهترین و محبوب‌ترین سیستم مدیریت محتوای دنیا است و نصب وردپرس روی آن تنها کمتر از چند دقیقه زمان نیاز دارد. در این مقاله مراحل نصب وردپرس روی سی‌ پنل به صورت مرحله به مرحله آموزش دادیم. اگر تمام مراحل بالا را به دقت انجام دهید، خیلی راحت سایت وردپرسی شما در دسترس قرار می‌گیرد.

اگر سوال یا مشکلی در مورد نصب وردپرس روی هاست سی‌ پنل دارید، از طریق بخش نظرات مطرح کنید تا شما را به صورت کامل راهنمایی کنیم.

نظر شما چیست؟
مهسا کاظمی پور
مهسا کاظمی پور

مهسا هستم و 4 ساله در حوزه وردپرس و دو سال در حوزه سئو فعالیت دارم. معتقدم که انسان در شرایط نامساعد نباید خودش رو ببازه و نا امید بشه چون فصل دوباره جوونه زدن هم خواهد رسید...

شبکه های اجتماعی
به جواب سوالت رسیدی؟

ثبت دیدگاه ها