مجموعه افزونه های ضروری وردپرس

مجموعه افزونه های ضروری وردپرس

اگر قصد طراحی یک سایت را دارید و هنوز برای شما روشن نیست که کدامیک از افزونه‌ها را بین هزاران افزونه موجود در بازار انتخاب کنید، این مقاله را از دست ندهید.

0 اسفند ۳, ۱۴۰۲ آخرین بروزرسانی: اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳

یک سایت وردپرسی برای اینکه بیشترین بازدهی را داشته باشد و نیازهای شما و کاربران را برآورده کند به افزونه‌های متنوع نیاز دارد. اگر یک فروشگاه اینترنتی دارید، افزونه‌های دسته امنیتی، صفحه‌ساز و سئو مهم‌ترین افزونه‌هایی هستند که باید برای طراحی سایت وردپرسی استفاده کنید. در این مقاله علاوه بر معرفی این افزونه‌ها، سایر افزونه‌هایی ضروری برای طراحی هر سایت حرفه‌ای را هم آورده‌ایم. این پلاگین‌ها شامل افزونه‌های نمایش محصولات، پرداخت، چاپ فاکتور، چند فروشندگی و… هستند.

افزونه‌های ضروری سایت وردپرس

برای انتخاب بهترین افزونه های وردپرس شما باید نیازهای خود را بشناسید تا بدانید هر کدام از افزونه‌های زیر برای شما ضروری هستند یا نه و در انتخاب افزونه حتما سازگاری آن با قالب خودتان و سایر افزونه‌ها را نیز بررسی کنید. در ادامه یک لیست از انواع افزونه های ضروری در وردپرس را آورده‌ایم.

قبل از انتخاب افزونه های موردنیاز برای سایت وردپرس بهتر است قالب سایت خود را انتخاب کنید. در معیارهای انتخاب قالب وردپرس، مجموعه فاکتورهایی که باید در نظر بگیرید را آورده‌ایم.

1. بهترین افزونه‌های امنیتی وردپرس

یکی از مهم‌ترین اقدامات پس از طراحی سایت تأمین امنیت آن است. برای نصب و پیکربندی افزونه‌های امنیتی می‌توانید هم از نسخه‌های رایگان استفاده کرده و هم نسخه‌های پولی آن‌ها را خریداری کنید. در این بخش قصد داریم چند نمونه از بهترین پلاگین‌های امنیتی را به شما معرفی کنیم.

افزونه های امنیت یکی از افزونه های ضروری وردپرس

  • افزونه Wordfence Security؛ امنیت کامل سایت وردپرسی

وردفنس یکی از قوی‌ترین و قدرتمندترین افزونه‌های امنیتی موجود در بازار است. افزونه Wordfence Security قابلیت‌های متعددی را به کاربران خود ارائه می‌دهد. این قابلیت‌ها شامل مسدودسازی آی‌پی‌های مشکوک، تشخیص و رفع آسیب‌پذیری‌های امنیتی، مانیتورینگ فعالیت‌های وب‌سایت، اسکن فایل‌ها برای شناسایی بدافزارها و بسیاری ویژگی‌های دیگر می‌شوند. این افزونه به‌صورت دو نسخه رایگان (در مخزن وردپرس) و پولی (در مارکت‌ راست چین) وجود دارد. در حال حاضر بیش از 5 میلیون نصب از طریق مخزن وردپرس انجام شده است. در ادامه یک تصویر از داشبورد تنظیمات افزونه وردفنس می‌بینید.

تنظیمات افزونه وردفنس یکی از افزونه های ضروری وردپرس

  • افزونه iThemes Security (Solid Security)؛ 32 لایه امنیتی برای حفاظت از سایت

یکی دیگر از افزونه‌های قدرتمند امنیت برای وردپرس، افزونه iThemes Security است. این افزونه وب‌سایت شما را در برابر انواع تهدیدهای امنیتی محافظت خواهد کرد , افزایش قدرت کلمه عبور، مسدودسازی آی‌پی‌های مشکوک، مانیتورینگ کردن تغییرات فایل‌ها، ارتقای امنیت پایگاه‌داده، مسدودسازی حملات بر اساس نام کاربری و… از جمله کارهایی است که این افزونه انجام می‌دهد. افزونه iThemes Security درگذشته با نام Better WP Security شناخته می‌شد و پس از آن به نام iThemes Security تغییر نام داد و اکنون با نام Solid Security در مخزن وردپرس قرار گرفته است. این افزونه هم به‌صورت رایگان و هم به‌صورت نسخه پولی عرضه شده است.

بخشی از تنظیمات این افزونه در نسخه پولی را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید.

تنظیمات افزونه آیتم سکوریتی یکی از بهترین افزونه های امنیتی وردپرس

  • ALL-In-One WP Security & Firewall (AIOS)؛ افزونه امنیت کامل وردپرس

یک افزونه وردپرس جذاب دیگر که شما می‌توانید از طریق آن امنیت سایت خود را بالا ببرید افزونه All In One است. این افزونه به طور کامل از امنیت وب‌سایت شما مراقبت می‌کند و امکانات مختلفی را در اختیار شما قرار خواهد داد. از جلوگیری از حملات بروت فورث گرفته تا تغییر آدرس پنل مدیریت، مانیتورینگ فعالیت‌های کاربران، مسدودسازی آی‌پی‌های مشکوک، بررسی فایل‌های سیستم و اسکن امنیتی. با این افزونه می‌توانید قوانین و پیکربندی‌های امنیتی را به‌سادگی اعمال کنید و امنیت وب‌سایت خود را زیرورو کنید.

امنیت سایت با افزونه AIOS؛ یکی از افزونه‌های ضروری وردپرس

  • Akismet؛ افزونه امنیت برای شناسایی کامنت‌های اسپم

افزونه Akismet یکی از پرکاربردترین و معتبرترین افزونه‌های امنیتی برای وردپرس است که طراحی شده تا در مقابل هرزنامه‌ها و کامنت‌های ناخواسته محافظت کند. با استفاده از الگوریتم‌های پیشرفته‌ای که این افزونه ارائه می‌دهد، هرزنامه‌ها و کامنت‌های اسپم را شناسایی کرده و از نمایش آن‌ها در سایت شما جلوگیری می‌کند. علاوه بر این، Akismet امکان ایجاد یک سیستم فیلتری برای کامنت‌های کاربران را فراهم می‌کند تا بتوانید به‌راحتی کامنت‌های متعارض با سیاست‌های سایت خود را حذف یا به‌مرور کاربران موردنظر خود را اعلام کنید.

افزونه Akismet؛ بهترین افزونه امنیت وردپرس

قبل از هر چیز برای طراحی سایت وردپرسی نیاز به هاست دارید. هاست وردپرس راست چین کلود مناسب ترین گزینه برای سایت‌های وردپرسی است زیرا بیشترین سازگاری را با قالب و افزونه‌ها دارد.

پیشنهاد ویژه
پلن آپتیموس
حجم 20 گیگابایت سه عدد اددامین هارد SSD NVME پرسرعت ترافیک نامحدود
20% تخفیف بزن بریم

2. افزونه‌های بهینه‌سازی سرعت

احتمالاً شما هم مانند اکثر کاربران اینترنت پس از کلیک روی لینک یک وب‌سایت بیش از چند ثانیه منتظر نخواهید ماند و اگر زمانبر باشد سایت را ترک می‌کنید. اگر قصد دارید سایتی پر بازدید داشته باشید طبیعتاً باید یک فکر اساسی برای سرعت آن نیز بکنید. اصلی‌ترین نکته برای بهینه بودن و سرعت خوب سایت کدنویسی و طراحی اصولی، انتخاب قالب مناسب است. همچنین عدم استفاده از افزونه‌های غیرکاربردی، سنگین و استفاده از هاست قدرتمند و متناسب با وب‌سایت و سیستم مدیریت محتوای موردنظر و در گام بعدی استفاده از یک افزونه معتبر و مفید برای بهینه‌سازی سرعت وب‌سایت است.

speed مجموعه افزونه های ضروری وردپرس

  • افزونه WP Rocket؛ بهترین افزونه کش وردپرس

به‌جرئت می‌توان گفت افزونه راکت پادشاه افزونه‌های بهینه‌سازی سرعت سایت و یکی از افزونه های ضروری در وردپرس است. این افزونه با ارائه ابزارهای قدرتمندی برای بهبود عملکرد و سرعت بارگذاری وب‌سایت شما، بهینه‌سازی و بهبود تجربه کاربری را فراهم می‌کند. WP Rocket قابلیت‌هایی از جمله کش صفحه، بهینه‌سازی CSS و JavaScript، فشرده‌سازی فایل‌ها، تأخیر بارگذاری تصاویر، پیش بارگذاری تصاویر، و تنظیمات پیشرفته دیگر دارد. این افزونه به‌صورت رایگان در مخزن وردپرس در دسترس نیست و شما برای استفاده از آن می‌بایست نسخه پولی آن را تهیه کنید تا از به‌روزرسانی‌های آن هم بهره‌مند شوید.

راکت WP Rocket؛ افزونه ضروری در وردپرس

ضمن اینکه استفاده از افزونه مکمل راکت یعنی افزونه Perfmatters می‌تواند تأثیر بسزایی در بخش‌های دیگر داشته و سرعت وب‌سایت شما را چند پله دیگر ارتقا دهد.

  • افزونه LiteSpeed Cache

افزونه LiteSpeed Cache یک افزونه بهینه‌سازی و کش برای وب‌سایت‌هایی است که از سرورهای لایت اسپید استفاده می‌کنند. لایت اسپید چیست؟ یک وب سرور مبتنی بر Apache است که باهدف افزایش سرعت و کارایی وب‌سایت‌ها، توسعه یافته است. افزونه LiteSpeed Cache یکی از بهترین افزونه های وردپرس رایگان است که به طور خاص برای افزایش سرعت و بهبود عملکرد وب‌سایت‌های وردپرسی طراحی شده است که با قابلیت‌های کش، فشرده‌سازی تصاویر، بهینه‌سازی CSS و JavaScript و… بهبود قابل‌ملاحظه‌ای در سرعت بارگذاری صفحات وب‌سایت ایجاد می‌کند.

افزونه لایت اسپید؛ یکی از افزونه های ضروری برای وردپرس

  • افزونه WP Optimize؛ افزونه بهینه سازی حرفه ایسایت وردپرس

افزونه WP Optimize یک ابزار قدرتمند برای بهینه‌سازی و بهبود عملکرد وردپرس است. این افزونه به کاربران خود امکانات متنوعی ارائه می‌دهد تا دیتابیس وب‌سایت خود را بهبود بخشند و آن را بهینه سازند. به‌عنوان یک پلاگین تمیزکننده دیتابیس، WP Optimize قابلیت حذف داده‌های اضافی، اصلاح جداول دیتابیس و بهبود عملکرد پایگاه‌داده را دارد. همچنین، این افزونه قابلیت فشرده‌سازی تصاویر، ادغام و کاهش حجم CSS و JavaScript، و پاک‌سازی کش را نیز دارد. با استفاده از WP-Optimize می‌توانید وب‌سایت خود را سریع‌تر بارگذاری کرده و عملکرد آن را احساس کنید. این افزونه به‌صورت رایگان و پولی در دسترس است.

افزونه WP Optimize؛ بهترین افزونه کش وردپرس

  • افزونه WP Fastest Cache؛ محبوب ترین افزونه کش وردپرس

افزونه WP Fastest Cache یکی از پرکاربردترین افزونه‌های کش برای وردپرس است که بهبود قابل‌ملاحظه‌ای در سرعت بارگذاری وب‌سایت‌ها ایجاد می‌کند. این افزونه امکانات متعددی از جمله کش برگه‌ها، فشرده‌سازی فایل‌های CSS و JavaScript، حذف کش‌های قدیمی، ادغام و بهینه‌سازی فایل‌های CSS و JavaScript، افزایش سرعت بارگذاری وب‌سایت را ارائه می‌دهد. با استفاده از WP Fastest Cache می‌توانید تجربه کاربری بهتری را برای بازدیدکنندگانتان فراهم کنید. این افزونه به‌عنوان یک ابزار کش فوق‌العاده قدرتمند و کارآمد شناخته می‌شود که توانایی بهبود عملکرد وردپرس و بهینه‌سازی سرعت بارگذاری آن را دارد. این پلاگین در دو نسخه رایگان و پولی عرضه شده است.

افزونه WP Fastest Cache یکی از افزونه های ضروری وردپرس

3. افزونه‌های بک‌آپ‌گیری (Backup)

توصیه مهمی که به شما می‌کنم این است که دلخوش به بک‌آپ‌گیری روزانه یا هفتگی هاست خود نباشید و حتماً به‌صورت منظم خودتان از اطلاعات سایت بک‌آپ بگیرید. این موضوع زمانی مهم‌تر می‌شود که شما بخواهید یک تغییری در سایت ایجاد کنید. مثلاً افزونه‌ای را نصب یا به‌روزرسانی کنید و یا تغییری در ساختار و ظاهر وب‌سایت خود بدهید. در ادامه مهم‌ترین و بهترین افزونه‌های بک‌آپ‌گیری را معرفی می‌کنیم.

  • افزونه UpdraftPLus

افزونه UpdraftPlus یکی از برترین و محبوب‌ترین افزونه‌های پشتیبان‌گیری برای وردپرس است که به کاربران امکان می‌دهد به‌راحتی و بدون هیچ زحمتی از وب‌سایت خود پشتیبان بگیرند. این افزونه امکان پشتیبان‌گیری به‌صورت دستی یا خودکار را فراهم می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد تا پشتیبان‌های خود را در مکان‌های مختلفی نظیر درایو محلی، Dropbox، Google Drive و… ذخیره کنند. این افزونه  امکان بازیابی سریع و آسان با یک کلیک، قابلیت پشتیبان‌گیری از وب‌سایت‌های بزرگ و هماهنگی با افزونه WP Optimize برای بهینه‌سازی پایگاه‌داده اشاره کرد.

UpdraftPlus بیش از ۳ میلیون نصب فعال دارد و با بازخوردهای مثبت کاربران، به یکی از بهترین انتخاب‌های پشتیبان‌گیری برای وردپرس تبدیل شده است. این افزونه هم به‌صورت رایگان و هم به‌صورت پولی موجود است و با افزونه WP Optimize سازگار است.

افزونه UpdraftPlus یکی از افزونه های ضروری در وردپرس

  • افزونه Duplicator (WordPress Migration Plugin)

افزونه Duplicator یک ابزار قدرتمند وردپرس برای بک‌آپ‌گیری و انتقال سایت‌های وردپرسی است. درصورتی‌که قصد دارید وب‌سایت خود را به آدرس جدید منتقل کنید، این افزونه کاملاً منطبق با خواسته‌های شماست. افزونه Duplicator از راه‌اندازی سریع و آسان، انتقال فایل‌ها و دیتابیس با چند کلیک، ضمانت انتقال بدون مشکل و از انتقال از HTTP و FTP به HTTPS پشتیبانی می‌کند.

افزونه های ضروری در وردپرس: افزونه داپلکیتور

  • افزونه Jetpack

افزونه Jetpack از جمله افزونه‌هایی است که یک ابزار چندمنظوره است که به بهبود امنیت، سرعت و پشتیبان‌گیری به شمار می‌آید. این افزونه ویژگی‌های قدرتمندی مانند نمایش لاگ فعالیت‌ها، قابلیت شبیه‌سازی وب‌سایت‌ها، فضای ذخیره‌سازی ابری بیشتر از ۱۰ گیگابایت و بک‌آپ‌گیری خودکار، به کاربران امکانات بسیاری را ارائه می‌دهد. این افزونه باتوجه‌به قابلیت‌های قدرتمند خود، یک افزونه مطمئن و امن برای مدیریت بک‌آپ‌های وب‌سایت‌های وردپرس است که توسط کاربرانی که به دنبال امنیت و اطمینان بالا هستند، پیشنهاد می‌شود. درصورتی‌که به دنبال استفاده از این افزونه ضروری وردپرس به‌منظور بک‌آپ‌گیری سایت خود هستید باید نسخه پولی آن را تهیه کنید.

افزایش سرعت سایت با افزونه Jetpack

4. افزونه های ضروری سئو وردپرس

خب، رسیدیم به قشنگ‌ترین جای موردبحث این مقاله! همه این مواردی که گفتیم یک طرف، سئو و بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو در طرف دیگر. اگر شما بهترین سایت دنیا را هم داشته باشید، تا وقتی که افرادی از سایت شما بازدید نکنند ارزش چندانی نخواهد داشت. پس قاعدتاً زیاد هم درگیر مسائل امنیتی و حملات سایبری نخواهید بود.

افزونه سئو؛ یکی از مهم ترین افزونه های سایت وردپرس

  • افزونه Rank Math

به‌جرئت می‌توان گفت پلاگین رنک مث یکی از بهترین و کامل‌ترین ابزارهای سئو برای وب‌سایت‌های وردپرسی است. این پلاگین که یکی از افزونه‌های ضروری وردپرس است با قابلیت‌های متعددی که دارد به کاربران این امکان را می‌دهد تا نقشه XML سایت خود را بسازند، لینک‌های داخلی خود را مدیریت کنند، تنظیمات مربوط به تگ‌ها، دسته‌بندی‌ها، تصاویر و… را تغییر دهند، محتواهای نوشته شده را به‌صورت سئو شده در وب‌سایت قرار دهند، برای هر برگه یا نوشته عنوان، متادیسکریپشن و اسکیما مربوطه را بنویسند تا در مقایسه با رقبای خود سایت جذاب‌تر و کامل‌تری داشته باشند.

رنک مث؛ افزونه ضروری سئو وردپرس

  • افزونه Yoast Seo

افزونه یواست سئو یکی دیگر از افزونه های ضروری سئو وردپرس است که نسبت به پلاگین Rank Math قدمت بیشتری دارد. این افزونه به دلیل افزودنی‌های مختلفی که دارد می‌تواند نیازهای مربوط به هر وب‌سایتی را برآورده کند. تمامی افزودنی‌های موجود برای یواست سئو به شرح زیر هستند:

  • Yoast Woocommerce Seo (سئو فروشگاه‌های اینترنتی)
  • Yoast Video Seo (سئو ویدئو‌های سایت)
  • Yoast Local Seo (سئو محلی)
  • Yoast News Seo (سئو اخبار)

اگر بخواهید از برخی امکانات ویژه در افزونه یواست بهره‌مند شوید لازم است که پلاگین پولی آن را تهیه کنید. همچنین همان‌طور که گفته شد مطابق با نیازهای خود می‌توانید افزودنی‌های آن را نیز در کنار پلاگین اصلی نصب کنید.

این افزونه ابزارهای متنوعی دارد که کاربران را در بهبود رتبه‌بندی و نمایش وب‌سایت در موتورهای جستجویی مختلف، از جمله گوگل، یاهو و بینگ، یاری می‌رساند. از ویژگی‌های برجسته این افزونه می‌توان به تجزیه‌وتحلیل کلمات کلیدی، ایجاد نقشه سایت XML، مدیریت لینک‌های داخلی و خارجی، تنظیمات سربرگ‌ها و برچسب‌های تصاویر، ایجاد خلاصه‌ای از نتایج Google Search Console، و بسیاری ویژگی‌های دیگر اشاره کرد.

Yoast SEO یکی افزونه ضروری وردپرس است که از نظر تکنیکی به کاربران کمک می‌کند تا محتوای خود را بر اساس الگوریتم‌های سئو بهینه‌سازی کرده و موقعیت بهتری در نتایج جستجوکسب کنند. به‌طورکلی، Yoast SEO به کاربران ابزارهای کارآمد و کاربردی برای بهبود سئو و بهینه‌سازی محتوای وب‌سایت ارائه می‌دهد و به‌عنوان یک افزونه اساسی برای هر وب‌سایت وردپرسی محسوب می‌شود.

یواست سئو؛ افزونه های ضروری سئو وردپرس

5. افزونه‌های صفحه‌ساز وردپرس

با وجود این افزونه‌های صفحه‌ساز جذاب، دیگر مثل قدیم نیاز به وجود یک کدنویس برای ایجاد کوچک‌ترین تغییرات در وب‌سایت‌ها نیست. فقط کافی است طرز کار با این افزونه‌های صفحه‌ساز را یاد بگیرید تا تغییراتی که در فکرتان هست در سایت خود ایجاد کنید. البته لازم به ذکر است که این افزونه‌ها روزبه‌روز در حال آپدیت و تغییر هستند و طبعاً بعضی از مسائل هنوز هم نیاز به دانش کدنویسی و استایل دهی دارد، اما بخش اعظمی از یک وب‌سایت توسط این افزونه‌های صفحه‌ساز قابل طراحی است. درصورتی‌که از یک قالب آماده استفاده می‌کنید مطابق با برنامه‌نویسی قالب و افزونه صفحه‌ساز مورداستفاده، می‌توانید تغییراتی که مد نظرتان هست در وب‌سایت خود ایجاد کنید. در اینجا لیستی از بهترین پلاگین‌های صفحه‌ساز را برایتان آورده‌ایم:

صفحه سازها؛ افزونه های لازم برای سایت وردپرس

  • افزونه Elementor؛ بهترین صفحه ساز وردپرس

اگر یک طراح سایت باشید یا به طراحی سایت وردپرس علاقه داشته باشید امکان ندارد با صفحه‌ساز المنتور آشنایی نداشته و با آن کار نکرده باشید. این پلاگین به عبارتی در سایت شما جادو می‌کند و کمک بسزایی در طراحی بخش‌های مختلف سایت به شما خواهد کرد. هر نوع سایتی بخواهید می‌توانید با این افزونه طراحی کنید؛ سایت شخصی، شرکتی، فروشگاهی، خبری، آگهی و… . از بخش هدر و فوتر سایت گرفته تا طراحی صفحات مختلف سایت. به عبارتی شما می‌توانید کاملاً مشخص کنید که صفحه مقالات شما به چه شکل باشد و یا یک محصول با عنوان و قیمتش چگونه نمایش داده شود. این پلاگین افزودنی‌های متنوعی برای طراحی سایت حرفه‌ای دارد. با این افزونه شما حتی می‌توانید پنل کاربری مشتریان، فرم‌های ورود و ثبت‌نام و… را هم با استایل دلخواه طراحی کنید. این پلاگین دو نسخه رایگان و پولی دارد.

افزونه Elementor؛ بهترین افزونه ضروری وردپرس

  • افزونه Visual Composer

افزونه Visual Composer یک ابزار ساخت صفحات قدرتمند برای وردپرس و یکی از افزونه های ضروری در وردپرس است که به کاربران کمک می‌کند صفحات وردپرس خود را بدون نیاز به کدنویسی حرفه‌ای طراحی و سفارشی‌سازی کنند. این افزونه انواع مختلفی از المان‌ها و بلوک‌ها را ارائه می‌دهد و به کاربران کمک می‌کند تا به‌سرعت و به‌راحتی بخش‌های مختلفی از صفحات خود را ایجاد و تنظیم کنند، افزونه Visual composer المان‌ها و ویجت‌های متنی، تصویری، ویدئویی، فرم‌ها، نمودارها، سؤالات متداول، اسلایدرها دارد. همچنین این افزونه امکاناتی مانند پیش‌نمایش زنده در زمان واقعی، پشتیبانی از سایت‌های چندزبانه، سازگاری با تم‌های مختلف و ویژگی‌های بهینه‌سازی سئو را نیز دارد.

ویژوال کامپوزر یکی از افزونه های موردنیاز برای سایت وردپرس

6. افزونه‌های فرم‌ساز؛ یکی از ضروری‌ترین افزونه‌های وردپرس

اگر شما هم همواره درگیر طراحی فرم‌های گوناگون برای وب‌سایت خود هستید ما افزونه‌های مختلفی را در این بخش برای شما معرفی کرده‌ایم که می‌توانند تمام نیازهای شما را برآورده کنند.

افزونه های فرم ساز؛ افزونه های لازم برای سایت وردپرسی

  • افزونه Gravity Forms

پلاگین گرویتی فرم یکی از محبوب‌ترین و قدرتمندترین افزونه‌های فرم‌ساز برای وردپرس است. این افزونه به کاربران اجازه می‌دهد تا فرم‌های متفاوت و با قابلیت‌های گوناگون طراحی کنند. از جمله این فرم‌ها می‌توان به فرم‌های تماس، فرم‌های ثبت‌نام، فرم‌های نظرسنجی، فرم‌های پرداخت و فرم‌های سفارشی دیگر اشاره کرد. لازم به ذکر است که برای دسترسی به امکانات بیشتر این افزونه، افزودنی‌های جانبی یا ادان‌های افزونه را که شامل افزونه تغییر استایل گراویتی فرم، افزونه برش آنلاین تصاویر گرویتی فرم، افزونه GravityView و غیره هستند را خریداری کنید.

  • افزونه Contact Form 7

افزونه Contact Form 7 یکی از بهترین افزونه های ضروری برای وردپرس دیگر از ابزارهای ساده و به‌شدت محبوب برای ایجاد فرم‌های تماس در وب‌سایت‌های وردپرسی است. این افزونه با رابط کاربری ساده‌ای که دارد، به کاربران این امکان را می‌دهد که به‌آسانی فرم‌های تماس خود را ایجاد کنند. از جمله ویژگی‌های آن سفارشی‌سازی فرم‌ها، پشتیبانی از کپچا بروی جلوگیری از اسپم، امکان اتصال به دیگر افزونه‌ها جهت گسترش قابلیت و… است.

افزونه فرم تماس 7؛ بهترین افزونه های وردپرس رایگان

  • افزونه WPForms

این افزونه یکی از کارآمدترین افزونه‌های فرم‌ساز برای وردپرس است که با رابط کاربری ساده‌ای که دارد به کاربران خود امکان ایجاد فرم‌های متنوع را می‌دهد. فرم‌های عضویت، پرداخت، تماس و… از جمله مواردی است که با این افزونه می‌توان طراحی آن را انجام داد. همچنین ویژگی‌های پیچیده‌تری مانند گزارش‌گیری و آمار هم در این افزونه فراهم است. این افزونه هم به‌صورت رایگان در مخزن وردپرس و هم به‌صورت پولی در دسترس است.

WPforms؛ افزونه های موردنیاز برای سایت فروشگاهی

  • افزونه Ninja Forms

اما دیگر افزونه فرم سازی که قصد معرفی آن را داریم، پلاگین Ninja Forms است. به کمک این افزونه هم شما قادر خواهید بود تا فرم‌های مختلفی را با قابلیت انعطاف سفارشی‌سازی کنید. این افزونه ضروری وردپرس هم با داشتن یک رابط کاربری ساده، امکان ایجاد فرم‌های گوناگون را برایتان فراهم می‌کند. همچنین، Ninja Forms امکاناتی مانند گزارش‌گیری، تجزیه‌وتحلیل داده‌ها، و ارسال اطلاعات فرم به ایمیل یا دیگر سیستم‌ها را فراهم می‌کند. این افزونه در 2 نسخه رایگان و پولی ارائه می‌شود.

افزونه Ninja Forms؛ بهترین افزونه وردپرس

7. افزونه‌های اسلایدر‌ساز

افزونه‌های اسلایدر‌ساز برای وردپرس به کاربران امکان ایجاد و مدیریت اسلایدر‌های مختلف را روی وب‌سایت‌هایشان می‌دهند. این اسلایدرها شامل تصاویر، ویدئوها، متن و اجزای دیگری هستند و به‌عنوان یک ابزار مهم برای نمایش محتوای متنوع و جذاب در وب‌سایت استفاده می‌شوند. برخی از معروف‌ترین افزونه‌های اسلایدر‌ساز برای وردپرس عبارت‌اند از:

  • افزونه Slider Revolution

افزونه Slider Revolution یکی از بهترین و پرکاربردترین افزونه‌های اسلایدر ساز برای وردپرس است که به کاربران امکان ایجاد اسلایدرهای پویا، جذاب و درعین‌حال پیچیده را می‌دهد. از ویژگی‌های مثبت این افزونه می‌توان به رابط کاربری کارآمد و دوستانه، دسترسی به بیش از 200 قالب آماده اسلایدر، امکان ایجاد اسلایدرهای واکنش گرا و سازگار با دستگاه های مختلف، قابلیت افزودن محتوا های متنوع از جمله تصاویر، ویدیوها، متن، نقشه و پشتیبانی از افزونه های خارجی مثل ووکامرس جهت نمایش محصولات به شیوه جذاب اشاره کرد. از ویژگی های منفی این افزونه می‌توان به پیچیدگی آن اشاره کرد که شاید برای کاربرانی که برای اولین بار قرار است با آن کار کنند کمی دشوار باشد.

  • LayerSlider

افزونه لایر اسلایدر به‌صورت کاملاً فارسی‌سازی شده و با انواع فونت‌ها و قالب‌های فارسی مختلف در وب‌سایت راست‌چین عرضه شده است. با استفاده از این افزونه می‌توانید هر نوع فرمی که مد نظرتان هستند طراحی کرده و در آن از انواع فیلدهای مختلفی چون متن، تصویر، صوت، ویدئو و کد HTML و کد کوتاه و دکمه استفاده کنید.

8. افزونه‌های ساخت پنل کاربری

افزونه‌های ساخت پنل کاربری برای وردپرس به کاربران امکان می‌دهند تا پنل کاربری سفارشی و قابل سفارشی‌سازی برای کاربران وب‌سایت خود ایجاد کنند. این پنل‌ها معمولاً صفحه‌هایی مانند صفحه ورود، صفحه ثبت‌نام، پروفایل کاربری، فراموشی رمز عبور، و صفحات مرتبط با حساب کاربری دارند. برخی از معروف‌ترین افزونه‌های ساخت پنل کاربری برای وردپرس عبارت‌اند از:

  • افزونه شاهکار؛ پنل کاربری حرفه‌ای

یکی از بهترین افزونه های پنل کاربری ضروری وردپرس است که برای ایجاد صفحه جدید با المنتور، ارسال پیام متنی و صوتی به کار می‌رود. این افزونه یک پلاگین ورود و ثبت نام پیشرفته است که شما را از هر افزونه لاگین و ثبت‌نام بی نیاز می‌کند. با این افزونه به راحتی می‌توانید منوهای پنل کاربری را ویرایش و به کاربران و مدیریت تیکت ارسال کنید. این افزونه را می‌توانید از راست چین تهیه کنید.

  • افزونه UserPro

به‌جرئت می‌توان گفت یکی از بهترین پلاگین‌های ساخت پنل کاربری وردپرس UserPro است. این افزونه با نزدیک به 4 هزار فروش در وب سایت راست چین به عنوان انتخاب اول کاربران برای ساخت پنل کاربری بدل شده است. با استفاده از این افزونه، علاوه بر ایجاد فرم‌های ورود و ثبت‌نام، قادر خواهید بود که پروفایل های جذابی برای کاربران خود طراحی کنید. امکان دنبال کردن اعضا و همچنین امکان اهدا نشان به کاربران و ایجاد محدودیت در نمایش محتوا برای کاربرانی که هنوز ثبت‌نام نکرده اند نیز در این افزونه وجود دارد.

9. افزونه‌های فشرده‌سازی تصاویر

خب، رسیدیم به یکی از مهم‌ترین و ضروری‌ترین افزونه‌های وردپرس که نیاز هر سایت وردپرسی است. اگر تصاویری که آپلود می‌کنید حجم بالایی داشته باشند قطعاً در سرعت وب‌سایت شما تأثیر بسیار بدی خواهد گذاشت. در نتیجه می‌توان گفت آمار بازدید سایتتان هم افت خواهد کرد چرا که سئو سایت و سرعت سایت مکمل یکدیگرند. پس باید برای این موضوع چاره‌ای اندیشید؛ در این بخش دو نمونه از افزونه‌های فشرده‌سازی تصاویر را برایتان عنوان کردیم:

  • افزونه Smush؛ فشرده سازی خودکار تصاویر

افزونه Smush یک ابزار حیاتی برای بهینه‌سازی تصاویر در وردپرس است. با استفاده از این افزونه، می‌توانید تصاویر وب‌سایت خود را به‌سرعت و به طور خودکار فشرده کنید، بدون اینکه کیفیت آن‌ها کاهش یابد. Smush امکاناتی همچون فشرده‌سازی خودکار، بهینه‌سازی دستی، بهبود سرعت بارگذاری صفحات وب و حذف داده‌های اضافی از تصاویر را ارائه می‌دهد. Smush به‌عنوان یکی از پرکاربردترین افزونه‌های فشرده‌سازی تصاویر در وردپرس شناخته می‌شود و به دلیل کارایی، سادگی استفاده و تأثیرگذاری بالا، توسط کاربران و توسعه‌دهندگان وردپرسی پیشنهاد می‌شود. این افزونه هم به‌صورت رایگان در مخزن وردپرس و هم به‌صورت پولی در مارکت راست‌چین با بیش از  4500 فروش قرار دارد.

2024 02 23 040617 مجموعه افزونه های ضروری وردپرس

  • افزونه Imagify

افزونه Imagify یک ابزار قدرتمند برای بهینه‌سازی تصاویر در وردپرس است. با استفاده از این افزونه، می‌توانید تصاویر وب‌سایت خود را به‌سرعت و به‌صورت اتوماتیک فشرده کنید تا حجم آن‌ها کاهش یابد و در نتیجه، سرعت بارگذاری وب‌سایت بهبود یابد. Imagify دارای ویژگی‌هایی همچون فشرده‌سازی اتوماتیک و دستی، انتخاب سطح فشرده‌سازی، حذف اطلاعات اضافی از تصاویر، و پشتیبانی از فرمت‌های مختلف تصویر می‌باشد. این افزونه نیز هم به شکل رایگان و هم پولی منتشر شده است.

Imagify؛ افزونه های مورد نیاز برای سایت فروشگاهی

10. افزونه‌های چندزبانه کردن سایت

یکی دیگر از افزونه‌های ضروری سایت وردپرس افزونه‌های چندزبانه هستند. وجود یک سایت چندزبانه باعث می‌شود که هر فرد با زبان خود شما را بشناسد و با خدماتی که ارائه می‌دهید آشنا شود. اگر تا الان نگران مشتریان خارجی خود بودید حالا دیگر هیچ جای نگرانی وجود ندارد؛ چرا که قصد داریم 2 تا از بهترین افزونه های موجود برای چند زبانه کردن سایت را به شما معرفی کنیم که جزو افزونه های ضروری سایت به شمار می آیند.

  • افزونه WPML

آمار 8200 خرید موفق از سایت راست چین برای این افزونه نشان دهنده محبوبیت این افزونه چندزبانه سازی وردپرس است. بیایید کمی از امکانات این افزونه برایتان بگوییم؛ اول اینکه لازم است بدانید که پس از نصب با چند کلیک می توانید کانفیگ سریع این افزونه را انجام دهید و خبری از آپشن های گیج کننده نیست. با این افزونه می‌توانید منوی دلخواه خود را به زبان‌های مختلف ایجاد کنید و در نهایت سایت دوزبانه طراحی کنید. پلاگین WPML بیش از 65 زبان دنیا را پشتیبانی می‌کند تا وب سایت شما را کاملا به زبانی که می خواهید پوشش دهد. این پلاگین دارای 14 ادان (افزودنی) مختلف است که باز هم دست شما را در طراحی یک سایت چند زبانه باز تر خواهد کرد. در تصویر زیر بخشی از تنظیمات این افزونه ضرور وردپرس را می‌بینید.

  • افزونه Polylang

افزونه Polylang یک افزونه بسیار کارآمد و ساده برای وردپرس است که امکان ترجمه و مدیریت وب‌سایت‌های چندزبانه را فراهم می‌کند. با استفاده از Polylang، کاربران می‌توانند به‌راحتی محتوا، پست‌ها، صفحات و دسته‌بندی‌های وب‌سایت خود را به چندین زبان ترجمه کنند و با مدیریت آسان زبان‌ها، تجربه کاربری چندزبانه و منحصربه‌فردی برای بازدیدکنندگان ایجاد کنند. این افزونه ویژگی‌هایی مانند انتخاب زبان پیش‌فرض، امکان ترجمه متن‌های دلخواه، پشتیبانی ازURL ‌ های دوزبانه و چندزبانه، و امکان سفارشی‌سازی زبان‌ها و ترجمه‌ها دارد.

2024 02 23 033452 مجموعه افزونه های ضروری وردپرس

درصورتی‌که از صفحه‌ساز المنتور برای طراحی وب‌سایت خود استفاده کرده‌اید افزودنی Connect Polylang for Elementor کمک می‌کند تا از این پلاگین در المنتور استفاده کنید.

درصورتی‌که قبلاً از افزونه WPML استفاده کرده‌اید و قصد مهاجرت به این افزونه را دارید می‌توانید از پلاگین WPML to Polylang استفاده کنید.

افزونه های لازم برای سایت فروشگاهی

اگر یک وب‌سایت فروشگاهی دارید و به دنبال توسعه آن هستید باتوجه‌به نیازهای خود می‌توانید افزونه موردنظر را هم به‌صورت رایگان و هم پولی بر روی وب‌سایت خود نصب کنید. اما ضروری‌ترین افزونه‌های موجود برای یک سایت فروشگاهی چیست؟ بیایید نگاهی به بخشی از مهم‌ترین موارد مربوط به یک سایت فروشگاهی بیندازیم:

افزونه های موردنیاز سایت فروشگاهی

  • فروش و مدیریت محصولات با افزونه ووکامرس

درصورتی‌که قصد راه‌اندازی یک وب‌سایت فروشگاهی را دارید اولین کار نصب افزونه ووکامرس (Woocommerce) است. با این افزونه رایگان شما قادر خواهید بود که محصولات خود را اضافه و مدیریت کنید. این محصولات می‌توانند به شکل فیزیکی یا دانلودی باشند.

همچنین درصورتی‌که قصدتان تنها فروش محصولات دانلودی هست، می‌توانید از افزونه Easy Digital Downloads (EDD) کمک بگیرید.

  • چند فروشندگی و همکاری در فروش

اگر هدفتان از ایجاد یک وب‌سایت فروشگاهی راه‌اندازی سیستم چند فروشندگی و یا همکاری در فروش است می‌توانید از دو افزونه معروف برای این کار استفاده کنید. اگر قصدتان ایجاد یک محیط برای فروشندگان مختلف است و می‌خواهید سایتی مشابه دیجی‌کالا داشته باشید افزونه دکان (Dokan) بهترین پلاگین موجود برای این کار است. این افزونه به‌صورت رایگان در مخزن وردپرس وجود دارد، اما برای دسترسی کامل به امکانات آن لازم است نسخه پولی آن را خریداری کنید. با این افزونه می‌توانید فروش عمده را نیز برای خود راه بیندازید؛ البته افزونه‌های دیگری برای این کار نیز در مخزن و مارکت‌ها موجود است.

  • پرداخت

برای اینکه کاربران بتوانند مبلغ محصول را از طریق سایت شما پرداخت کنند، نیازمند یک پلاگین برای این کار هستید که نوع بانک و نوع درگاه پرداخت را بتوانید مشخص کنید. درگاه پرداخت‌های گوناگونی برای بانک‌های مختلف و درگاه‌های واسط ارائه شده‌اند که می‌توانید باتوجه‌به نیازتان آن را خریداری کنید. همچنین افزونه‌هایی همچون کارت به کارت نیز وجود دارند که می‌توانید به این طریق کاربران خود را دعوت به پرداخت کنید.

  • صدور فاکتور

درصورتی‌که می‌خواهید پس از اینکه کاربران پرداخت خود را انجام دادند یک فاکتور از محصول خریداری شده با مهر و لوگوی شرکت به آن‌ها ارائه دهید خرید یک افزونه صدور فاکتور مثل فکتوری را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

  • پیگیری سفارشات

پس از اینکه خرید توسط کاربر انجام گرفت باید سیستمی را فراهم کنید که مشتری با زدن کد سفارشش مرحله‌ای که سفارش در آن قرار گرفته به او نشان دهد. این کار در پنل مدیریت انجام می‌گیرد و وضعیت محصول می‌تواند توسط مدیریت یا فروشنده جابه‌جا شود. با این کار هر گاه که مشتری کد سفارشش را تایپ کند می‌تواند وضعیت سفارش خود را مشاهده کند. همچنین استفاده از یک پنل پیامکی به‌منظور ارسال پیامک به مشتری پس از ثبت تغییر وضعیت سفارشات توسط مدیریت و فروشنده نیز می‌تواند جذاب باشد.

مواردی که خدمت شما عرض کردیم پکیجی کامل از ضروری‌ترین افزونه‌های یک سایت بود. این افزونه‌ها ابزارهایی هستند که به وب‌مستران کمک می‌کنند تا عملکرد، امنیت، سرعت بارگذاری و تجربه کاربری وب‌سایت خود را بهبود بخشند. با استفاده از این افزونه‌ها، وب‌مستران می‌توانند وب‌سایت‌های پویا و کارآمدی را ایجاد کرده و نیازهای کاربران خود را به بهترین شکل ممکن برآورده سازند.

نظر شما چیست؟
مهسا کاظمی پور
مهسا کاظمی پور

مهسا هستم و 4 ساله در حوزه وردپرس و دو سال در حوزه سئو فعالیت دارم. معتقدم که انسان در شرایط نامساعد نباید خودش رو ببازه و نا امید بشه چون فصل دوباره جوونه زدن هم خواهد رسید...

شبکه های اجتماعی
به جواب سوالت رسیدی؟

ثبت دیدگاه ها