آموزش انتقال سایت به هاست جدید

آموزش انتقال سایت به هاست جدید

انتقال سایت وردپرسی از یک هاست به هاست دیگر یکی از اقداماتی است که به عنوان مدیر سایت باید بلد باشید و آن را به درستی انجام دهید. در این مقاله انتقال سایت را در چند مرحله و به صورت دقیق توضیح می‌دهیم.

0 فروردین ۱۵, ۱۴۰۳ آخرین بروزرسانی: اردیبهشت ۲۶, ۱۴۰۳

انتقال هاست به هاستی دیگر یکی از چالش‌هایی است که کاربران وردپرس با آن روبرو هستند؛ ممکن است فرایند انتقال یک سایت به هاست جدید از نظر شما کار پیچیده و زمان‌بری باشد؛ اما تنها در چند گام می‌توان این کار را انجام داد. یکی از دلایل تغییر هاست می‌تواند عدم ارائه خدمات مناسب از سمت شرکت هاستینگ باشد. در ادامه نحوه انتقال اطلاعات از یک سایت به سایت دیگر را به صورت تصویری توضیح می‌دهیم و در نهایت روش دیگر که استفاده از افزونه داپلیکیتور است را نیز معرفی می‌کنیم.

آموزش گام به گام انتقال سایت از یک هاست به هاست دیگر

انتقال سایت به هاست جدید با کمی دقت و برنامه‌ریزی در چند گام قابل‌انجام است که در ادامه این مراحل را آورده‌ایم.

  1. بکاپ گیری از سایت قدیمی

قبل از هر کاری، از تمامی فایل‌های هاست خود (شامل تمام فایل‌ها و پایگاه‌داده) نسخه پشتیبان تهیه کنید. این کار تضمینی برای بازگشت به قبل در صورت بروز هر گونه مشکل در حین انتقال خواهد بود. برای پشتیبان‌گیری از فایل‌های هاست خود مراحل زیر را طی کنید.

مرحله 1: بعد از ورود به هاست روی فایل منیجر (File Manager) و سپس Public_html کلیک کنید.

انتخاب فایل منیجر برای بکاپ گیری از فایل ها در انتقال سایت به هاست دیگر

نکته: برای اینکه بتوانید هاست مناسبی انتخاب کنید، راهنمای خرید هاست به شما کمک می‌کند تا با انواع هاست و فاکتورهای یک هاست خوب آشنا شوید.

مرحله 2: در این مرحله از انتقال سایت از یک هاست به هاست دیگر تمامی فایل های هاست خود را انتخاب (Select All) کرده و سپس با کلیک راست روی compress (فشرده سازی) کلیک کنید تا یک فایل فشرده از تمامی فایل های هاست برایتان ایجاد شود.

انتخاب و فشرده سازی فایل ها برای انتقال سایت وردپرس به هاست جدید

مرحله 3: با انتخاب پسوند zip روی compress files کلیک کنید تا نسخه پشتیبان ایجاد شود.

ایجاد فایل فشرده از اطلاعات سایت برای انتقال سایت از یک هاست به هاست دیگر

مرحله 4: در این مرحله از انتقال سایت به هاست جدید، فایل بکاپ را دانلود کرده و در جایی امن در سیستم خود نگه دارید. سپس برای پشتیبان‌گیری از دیتابیس خود وارد بخش phpMyAdmin شده و دیتابیس مربوطه را انتخاب کنید و با ورود به بخش export از آن خروجی با فرمت sql بگیرید.

بکاپ گیری از دیتابیس برای انتقال وب سایت به هاست جدید

  1. انتقال فایل‌ها به هاست جدید

پس از اینکه از اطلاعات خود یک بک‌آپ گرفتید، در این مرحله از انتقال وب سایت به هاست جدید، نوبت به انتقال فایل‌های وردپرس می‌رسد. با استفاده از ابزارهایی مثل FTP یا کنترل پنل هاست خود می‌توانید این کار را انجام دهید.

مرحله 1: برای آپلود فایل ها وارد پوشه دامنه در هاست جدید خود شوید و هر فایلی داخل هاست جدید بود حذف کنید.

آپلود فایل ها در هاست جدید برای انتقال هاست به هاست دیگر

مرحله 2: پس از حذف محتویات اضافی دامنه مربوطه فایل Backup خود را در آن آپلود کرده، Extract کنید و سپس فایل زیپ بکاپ را حذف کنید.

نکته: فراموش نکنید که محتویات پوشه بکاپ را داخل root اصلی هاست خود بریزید. برای این کار وارد پوشه اکسترکت شده شوید و تمامی فایل‌های موجود در پوشه را به مرحله قبل یعنی root اصلی انتقال داده و خود پوشه را حذف کنید.

اکسترکت فایل بکاپ برای انتقال اطلاعات از یک سایت به سایت دیگر

 

  1. ساخت دیتابیس و انتقال پایگاه داده قدیمی

مرحله سوم انتقال سایت از یک هاست به هاست دیگر، انتقال دیتابیس هاست قبلی با ابزار PhpMyAdmin است. مراقب باشید که به شکل درست و بادقت این کار را انجام دهید و فایلی از دیتابیس خود را اشتباه حذف نکنید.

ابتدا یک دیتابیس در هاست جدید بسازید. در آموزش ساخت دیتابیس در سی پنل نحوه انجام این کار را مرحله به مرحله توضیح داده‌ایم. سپس نوبت به ایمپورنت (درون ریزی) اطلاعات هاست قبلی می‌رسد. وارد هاست جدید شده و از بخش phpMyAdmin روی دیتابیس ساخته شده کلیک کنید. این بار به‌جای انتخاب گزینه Export (برون بری)، مطابق تصویر گزینه Import (درون ریزی) را انتخاب کرده و فایل sql ای را که در مرحله قبل خروجی گرفتید را وارد دیتابیس جدید کنید.

انتقال دیتابیس قدیمی و ایمپورت اطلاعات پایگاه داده در دیتابیس جدید

پس از اینکه فایل sql خود را انتخاب کردید، بدون هیچ تغییری (بررسی کنید مانند تصویر فرمت sql باشد) درون ریزی را انجام می‌دهید.

ادامه درون ریزی دیتابیس در هاست برای انتقال سایت به هاست دیگر

  1. تنظیمات wp-config.php و ویرایش دیتابیس جدید

پس از درون ریزی اطلاعات در پایگاه داده، برای ویرایش اطلاعات و تکمیل انتقال اطلاعات به دیتابیس جدید باید در فایل wp-config.php اطلاعات دیتابیس را تغییر دهید. دقت داشته باشید که اطلاعات موجود در این دیتابیس مربوط به دیتابیس قبلی شما است پس باید آن را باتوجه‌به تنظیمات دیتابیس جدید تغییر دهید. به‌عبارت‌دیگر نام، یوزر و پسورد دیتابیس جدید ساخته شده را باید جایگزین این موارد در پوشه wp-config.php کنید.در این مرحله از انتقال اطلاعات از یک سایت به سایت دیگر در بخش‌های زیر مقادیر دیتابیس جدید را جایگزین کنید.

  • DB_NAME: نام پایگاه‌داده جدید را وارد کنید.
  • DB_USER: نام کاربر پایگاه‌داده جدید را وارد کنید.
  • DB_PASSWORD: رمز عبور کاربر پایگاه‌داده جدید را وارد کنید.

سپس برای ذخیره تغییرات روی دکمه «ذخیره» که در بالای صفحه قرار دارد، کلیک کنید. در این مرحله انتقال اطلاعات از یک هاست به هاست دیگر، تصحیح ارتباط با پایگاه‌داده کامل شده است و شما نیاز دارید تا آدرس‌های سایت را اصلاح کنید.

ویرایش و وارد کردن اطلاعات دیتابیس جدید برای انتقال وب سایت به هاست جدید

  1. به‌روزرسانی اطلاعات دامنه

پس از انتقال وب سایت به هاست جدید باید nameserver های (نیم سرورها) شرکت میزبان جدید را روی دامنه خود قرار دهید تا دامنه شما به هاست جدید متصل شود. برای این منظور وارد تنظیمات مربوط به دامنه خود شوید و نیم سرورهای خود را به نیم سرور هاستینگ جدید تغییر دهید.

با خرید دامنه از راست چین کلود می‌توانید دامنه خود را با هر پسوند (ir و بین المللی) با قیمت ارزان ثبت کنید.

  1. انتقال و ریدایرکت (در صورت تغییر آدرس دامنه)

درصورتی‌که آدرس دامنه خود را نیز تغییر داده‌اید، پس از انتقال به آدرس جدید بایستی لینک‌های وب‌سایت خود را به‌روز کنید و به آدرس جدید تغییر دهید. درصورتی‌که در سایت خود لینک‌های زیادی دارید که در گوگل ایندکس شده‌اند و اعتبار خوبی هم دارند باید این لینک‌ها را ریدایرکت 301 کنید تا اعتبار آن ها به آدرس های جدید منتقل شوند.

مرحله 1: ابتدا باید وارد phpMyAdmin شوید و روی دیتابیس خود و سپس بر روی زیر منو wp_options کلیک کنید.

حال بر روی Edit کلیک کرده و آدرس جدید سایت (اگر دامنه سایت را تغییر داده‌اید) خود را وارد کنید و ذخیره کنید.

ریدایرکت و تغییر دامنه بعد از انتقال هاست به هاست دیگر

پس از تنظیم نام دامنه جدید برای وب‌سایت خود، در این مرحله از انتقال سایت به هاست جدید، می‌بایست لینک‌های داخلی وردپرس را نیز به‌روزرسانی نمایید تا همه لینک‌ها بر اساس نام دامنه جدید تنظیم شوند. برای انجام این کار، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. وارد phpMyAdmin شوید و روی نام پایگاه‌داده مرتبط با وردپرس خود کلیک کنید.
  2. سپس در سربرگ SQL، کد زیر را وارد نمایید:

UPDATE wp_posts SET post_content = REPLACE(post_content, ‘old-domain.com’, ‘new-domain.com’);

در این کد، ‘old-domain.com’ را با نام دامنه قبلی و ‘new-domain.com’ را با نام دامنه جدید خود جایگزین کنید.

  1. پس از آن روی دکمه «Go» کلیک کرده و منتظر بمانید تا به‌روزرسانی انجام شود.
  2. پس از پایان این عملیات، سایت شما با موفقیت در هاست و دامنه جدید لود خواهد شد.
  3. حالا می‌بایست سایت خود را با دامنه جدید بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که همه چیز به‌درستی کار می‌کند. اگر تمامی مراحل را به‌درستی انجام داده باشید، وردپرس با موفقیت از یک هاست به هاست و دامنه جدید منتقل خواهد شد.

2024 03 14 162924 آموزش انتقال سایت به هاست جدید

اگر به دنبال یک هاست مطمئن برای سایت وردپرسی خود هستید راست چین کلود یک سرویس سازگار با محصولات وردپرسی برای خرید هاست است که کاملا بهینه شده است.

پیشنهاد ویژه
پلن استاندارد
5 گیگابایت هارد SSD NVME پرسرعت وب سرور لایت اسپید 1 عدد ادان دامین
20% تخفیف عجله کن

انتقال هاست به هاست دیگر با افزونه داپلیکیتور

یکی دیگر از روش‌هایی که برای انتقال سایت از یک هاست به هاست دیگر می‌توان به کار برد استفاده از افزونه داپلیکیتور است. این افزونه یک پلاگین بکاپ گیری است که از کل اطلاعات سایت شما یک فایل پشتیبان تهیه می‌کند. استفاده از داپلکیتور یکی از ساده‌ترین روش‌های انتقال اطلاعات به هاست جدید است.

انتقال وب‌سایت به راست‌چین کلود

انتقال وب‌سایت به هاست راست‌چین کلود به بهبود عملکرد و امنیت وب‌سایت شما کمک می‌کند زیرا هاست برای محصولات وردپرسی بهینه شده است و همین مساله باعث عملکرد و سرعت بهتر سایت شما می‌شود. با انتقال سایت به راست‌چین کلود، سایت شما بر روی یک زیر ساخت ابری قرار خواهد گرفت که توسط یک شرکت متخصص اداره می‌شود.

با انتقال وب‌سایت به راست‌چین کلود، شما از مزایایی مانند پشتیبانی، امنیت بالا، و دسترسی به ابزارهای پیشرفته مدیریت وب‌سایت بهره‌مند می‌شوید. علاوه بر این، این راهکار به شما اجازه می‌دهد تا بر روی توسعه وب‌سایت خود بیشتر تمرکز کرده و از جوانب مربوط به زیرساخت ابری، مانیتورینگ، و بهبود عملکرد به طور کامل مستقل شوید. در این هاست مدرن‌سازی و استقرار بهترین استانداردها انجام شده است.

انتقال سایت از یک هاست به هاست دیگر مزایای متعددی مثل افزایش سرعت، امنیت و پایداری سایت شما را به همراه دارد. با تدوین یک برنامه‌ریزی دقیق و اجرای صحیح مراحل، می‌توانید این فرایند را به‌راحتی و خیلی سریع انجام دهید.

نظر شما چیست؟
مهسا کاظمی پور
مهسا کاظمی پور

مهسا هستم و 4 ساله در حوزه وردپرس و دو سال در حوزه سئو فعالیت دارم. معتقدم که انسان در شرایط نامساعد نباید خودش رو ببازه و نا امید بشه چون فصل دوباره جوونه زدن هم خواهد رسید...

شبکه های اجتماعی
به جواب سوالت رسیدی؟

ثبت دیدگاه ها