آموزش تغییر دامنه در سی پنل

آموزش تغییر دامنه در سی پنل

یکی از مسائلی که در دنیای تجارت اتفاق می‌افتد تغییر نام یا برند است که این تغییر نام باید در سایت شما و آدرس متصل به هاست (یا همان دامنه) نیز انجام شود. یکی دیگر از دلایل تغییر دامنه ممکن است تغییر هاست شما باشد. اگر شما هم قصد این کار را دارید در آموزش تغییر دامین با استفاده از سی پنل همراه ما باشید.

0 بهمن ۱۶, ۱۴۰۲ آخرین بروزرسانی: اسفند ۹, ۱۴۰۲

انتخاب نام دامنه مناسب اولین قدم مهم برای راه­‌اندازی یک کسب‌­و­کار اینترنتی است که روی موفقیت شما تاثیر زیادی دارد. اگر به هر دلیل قصد تغییر دامنه را دارید در این آموزش نحوه تغییر دامنه اصلی از طریق هاست سی پنل را به صورت کامل ببینید.

آموزش تغییر نام دامنه در کنترل پنل سی پنل Cpanel

قبل از تغییر نام دامنه در سی پنل حتماً باید از کلیه اطلاعات خود یک نسخه پشتیبان کامل تهیه کنید؛ با اینکار در صورت هر گونه مشکل اطلاعات شما حفظ خواهد شد. بنابراین برای بک آپ گیری می­توانید به صورت زیر عمل کنید:

وارد هاست سی پنل خود شوید و سپس از بخش file روی گزینه Backup کلیک کنید.

ورود به هاست Cpanel برای نحوه تغییر دامنه اصلی از طریق هاست سی پنل

 

برای اینکه با همه قسمت‌های cpanel و نحوه کار با آنها آشنا شوید پیشنهاد می‌کنم آموزش کار با سی پنل را ببینید.

سپس وارد صفحه جدیدی می شوید که باید روی دکمه Download a Full Website Backup کلیک نمائید.

نحوه تغییر دامنه اصلی از طریق هاست سی پنل 2 آموزش تغییر دامنه در سی پنل

سپس از شما خواسته می­شود تا محلی که قصد دارید از فایل خود نسخه پشتیبان تهیه کنید را تنظیم کنید. به­طور معمول، دایرکتوری Home یک گزینه عالی است. همچنین از شما می­خواهد که یک آدرس ایمیل برای دریافت اعلان پس از اینکه فرایند پشتیبان انجام شد، ارائه دهید. در نهایت روی Generate Backup کلیک نمائید. سپس فایل نسخه پشتیبان در اختیار شما داده می­شود که با کلیک روی آن در سیستم شما دانلود می­شود.

پلن استاندارد
پلن هاست استاندارد
ترافیک نامحدود سرور نسل 10 HPE هارد SSD NVME پرسرعت یک عدد ادان دامین
تخفیف ویژه بزن بریم

در انتخاب دامنه و پسوند آن دقت کنید و دامنه‌ای را انتخاب کنید که با حوزه کاری شما متناسب باشد؛ لیست دامنه‌های ملی به شما در انتخاب دامنه جدید کمک می‌کنند.

نحوه تغییر دامنه اصلی از طریق هاست سی پنل

خب حالا چطور دامنه خود را در سی پنل تغییر دهیم؟ در صورتی که شما به روت و هاست اصلی دسترسی نداشته باشید نمی‌توانید تغییرات را انجام دهید؛ در واقع شما باید به پنل اصلی WHM دسترسی داشته باشید. در ادامه نحوه تغییر دامنه اصلی را از طریق پنل WHM توضیح می‌دهیم.

  1. ورود به پنل WHM

در ابتدا باید از طریق روت وارد Web hosting manager شوید. برای انجام اینکار می توانید از آدرس yourdomainname.com/whm استفاده کنید.

ورود به پنل WHM بر

2. تغییر دامنه با Modify an Account

بعد از اینکه به عنوان کاربر اصلی وارد WHM شدید، لینکی را با عنوان Modify an Account در منوی سمت چپ مانند تصویر زیر پیدا خواهید کرد.

تغییر دامنه از طریق cpanel با Modify an Account

حال باید از بخش list accounts، حساب مورد نظر خود را از طریق باکس جستجو سرچ و مطابق شکل زیر دکمه Modify را انتخاب کنید.

نحوه تغییر دامنه اصلی از طریق هاست سی پنل

نحوه تغییر دامنه اصلی از طریق هاست سی پنل 6 1 آموزش تغییر دامنه در سی پنل

در صفحه‌­ای که برای شما باز می‌­شود، نام دامنه فعلی خود را پیدا و آن را به نام دامنه جدید ویرایش کنید؛ در صورت تمایل می­‌توانید نام کاربری دامنه خود را نیز تغییر دهید. در نهایت پس از انجام تغییرات، روی دکمه «ذخیره تغییرات» کلیک کنید.

در مرحله بعدی مجدداً به رابط WHM بازگردید و روی گزینه DNS Functions کلیک کنید.

نحوه تغییر دامنه اصلی از طریق هاست سی پنل 7 آموزش تغییر دامنه در سی پنل

سپس روی گزینه Park a Domain کلیک کنید.

نحوه تغییر دامنه اصلی از طریق هاست سی پنل 8 آموزش تغییر دامنه در سی پنل

در مرحله بعد باید نام دامنه را از دیتابیس نیز تغییر دهید. برای این کار وارد دیتابیس مربوط به این دامنه شده و جدول wp-options را باز کنید دو ردیف با نام‌های  siteurl و home وجود دارد که باید آدرس جدید را برای آنها وارد کنید.

3. پارک دامنه قبلی روی آدرس جدید

بهتر است یک بار آدرس را در بخش تنظیمات وردپرس وارد کرده و ذخیره کنید. به این ترتیب تغییرات در همه جدوال دیتابیس نیز اعمال می‌شوند. برای آن‌که تغییر دامنه روی سئو سایت تاثیر منفی نگذارد باید دامنه جدید را روی دامنه قبلی پارک کنید. به این منظور در پنل روی Park a Domain کلیک کنید تا وارد صفحه‌­ زیر شوید که باید اطلاعات مورد نیاز زیر را وارد کنید.

  1. نام دامنه جدید خود را انتخاب کنید.
  2. نام دامنه قدیمی خود را وارد کنید.
  3. در نهایت روی دکمه ارسال کلیک کنید.

پارک دامنه قبلی روی دامنه اصلی برای تغییر دامنه در سی پنل

4. ایجاد یک حساب دامنه جدید

در مرحله بعدی از تغییر دامین با استفاده از سی پنل شما باید یک حساب دامنه جدید ایجاد کنید. برای انجام این‌کار مانند روش قبل در ابتدا باید وارد سرور WHM خود شوید. سپس وارد هاست سی پنل خود شده و از بخش Domains روی گزینه Redirects کلیک کنید.

صفحه‌­ زیر برای شما باز می‌­شود که باید تنظیمات زیر را انجام دهید:

  1. بخش Type را روی Permanent 301 قرار دهید.
  2. نام دامنه قدیمی خود را وارد کنید.
  3. نام دامنه جدید خود را وارد نمائید.
  4. تیک گزینه Wild Card Redirect را علامت بزنید.

در نهایت و برای تکمیل اطلاعات روی دکمه Add کلیک نمائید.

نحوه تغییر دامنه اصلی از طریق هاست سی پنل 11 آموزش تغییر دامنه در سی پنل

خوشبختانه نحوه تغییر دامنه اصلی از طریق هاست سی پنل چندان سخت نیست و شما می­‌توانید به کمک این آموزش دامنه خود را به دامنه جدید تغییر دهید. امیدوارم این آموزش مورد رضایت شما قرار گرفته باشد؛ از این که تا اینجا همراه ما بودید ممنونیم، پیشنهاد می‌کنیم سری به مقاله تغییر مسیر دامنه در سی پنل بزنید تا اطلاعاتی نیز در این باره کسب کنید.

موفق باشید.

نظر شما چیست؟
مهسا کاظمی پور
مهسا کاظمی پور

مهسا هستم و 4 ساله در حوزه وردپرس و دو سال در حوزه سئو فعالیت دارم. معتقدم که انسان در شرایط نامساعد نباید خودش رو ببازه و نا امید بشه چون فصل دوباره جوونه زدن هم خواهد رسید...

شبکه های اجتماعی
به جواب سوالت رسیدی؟

ثبت دیدگاه ها