افزایش حجم آپلود فایل در وردپرس

افزایش حجم آپلود فایل در وردپرس

برای صرفه جویی و استفاده بهینه از هاست، بهتر است فایل‌ها و تصاویر با حجم پایین را آپلود کنید. به طور پیش فرض حداکثر حجم آپلود فایل 2 مگابایت است اما اگر شما بخواهید این مقدار را افزایش بدهید با چند راهکار ساده امکان پذیر است.

0 فروردین ۲۱, ۱۴۰۳ آخرین بروزرسانی: اردیبهشت ۹, ۱۴۰۳

احتمالا برای شما هم پیش آمده که قصد آپلود فایل در رسانه وردپرس یا آپلود قالب یا فایل با حجم بالا را داشته باشید اما با خطای حجم آپلود روبرو شوید. اگر شما هم به عنوان یک وب مستر و طراح سایت با این مساله روبرو هستید، برای افزایش حجم آپلود وردپرس باید از پشتیبانی هاستینگ کمک بگیرید تا این محدودیت را برای شما رفع کنند. در این مقاله 4 روش ساده و کاربردی برای افزایش حجم آپلود فایل در وردپرس را بررسی می‌کنیم.

4 روش افزایش حجم آپلود وردپرس

برای افزایش حجم آپلود وردپرس راه‌های مختلفی وجود دارد که همه آن‌ها مشکل شما را رفع می‌کنند. در این بخش از مقاله به بررسی روش‌های کاربردی در این زمینه می‌پردازیم.

1. افزایش حجم آپلود فایل در وردپرس با استفاده از افزونه

برای افزایش حجم آپلود در وردپرس با افزونه کافی است افزونه Increase Maximum Upload File Size را در سایت وردپرسی خود نصب کنید. پس از نصب این افزونه، در منوهای شما بخشی به نام افزونه Increase Maximum Upload File Size اضافه می‌شود که باید وارد تنظیمات آن شوید. با استفاده از تنظیمات افزونه می‌توانید حجم فایل موردنیاز برای آپلود در وردپرس را افزایش دهید. به این ترتیب می‌توانید از طریق پیشخوان وردپرس فایل‌های موردنظر خود را تا حجمی که مشخص کرده‌اید، آپلود کنید.

نکته: برای اینکه حداکثر حجم آپلود فایل را در وردپرس مشاهده کنید، از پیشخوان وردپرس به بخش رسانه رفته و سپس افزودن را بزنید که در تصویر زیر حداکثر حجم آپلود مشخص است:ماکزیمم سایز آپلود فایل در وردپرس به صورت پیش فرض 2 مگابایت تنظیم شده‌ که تصویر نشان می‌دهد که حجم آپلود پیش فرض افزایش یافته است.

ماکزیمم سایز آپلود فایل در وردپرس

هاست وردپرس راست چین کلود برای سیستم مدیریت محتوای وردپرس بهینه شده و مناسب طراحی انواع سایت فروشگاهی، شرکتی، وبلاگی است؛ این هاست سازگاری 100% با محصولات وردپرسی دارد.

پیشنهاد ویژه
پلن حرفه ای
حجم 10 گیگابایت هارد SSD NVME پر سرعت سرور لایت اسپید 2 عدد اددان دامین
20% تخفیف بزن بریم

2. افزایش حجم اپلود در وردپرس از طریق php.ini

یکی دیگر از روش‌ها، افزایش حجم آپلود وردپرس از طریق php.ini است؛ اگر از سرور مجازی استفاده می‌کنید به فایل php.ini دسترسی دارید؛ در واقع برای دسترسی به آن، باید مدیر سرور باشید، در غیر این صورت باید با مدیر سرور تماس بگیرید و درخواست انجام این کار را بدهید. این فایل معمولا در دایرکتوری وب سرور قرار دارد برای این کار، کافی است قطعه کد زیر را در php.ini قرار دهید:

upload_max_filesize = 512M

post_max_size = 512M

max_execution_time = 300

 

به همین سادگی میزان حجم آپلود در سایت وردپرسی افزایش پیدا می‌کند.

3. افزایش حجم آپلود فایل در وردپرس از طریق htaccess.

یکی از روش‌های افزایش حجم آپلود فایل در وردپرس ویرایش فایل htaccess. است. از مسیر File Manager > public_html به این فایل دسترسی دارید؛ بعد از اینکه فایل htaccess. را پیدا کردید، روی آن کلیک راست کرده و گزینه edit را انتخاب کنید؛ با قرار دادن قطعه کد زیر به راحتی می‌توانید میزان حجم آپلود سایت وردپرسی خود را افزایش دهید.

php_value upload_max_filesize 512M

php_value post_max_size 512M

php_value max_execution_time 300

php_value max_input_time 300

4. بالا بردن حجم آپلود در وردپرس از طریق توابع وردپرس

آخرین راه ویرایش توابع وردپرس است؛ برای استفاده از این روش کافی است از مسیر public_html > wp-content > themes وارد فایل functions.php قالب خود شوید کد زیر را وارد کنید:

@ini_set( ‘upload_max_size’ , ‘512M’ );

@ini_set( ‘post_max_size’, ‘512M’);

@ini_set( ‘max_execution_time’, ‘300’ );

راهکار دیگر برای قرار دادن کد در فایل‌های وردپرس

از طریق پیشخوان وردپرس وارد مسیر نمایش > ویرایش پوسته شوید. سپس فایل توابع (php) را پیدا کنید و آن را ویرایش کنید. با قرار دادن قطعه کد بالا به راحتی می‌توانید حجم آپلود سایت وردپرسی خود را افزایش دهید.

یکی دیگر از راه‌های اضافه کردن حجم آپلود فایل در وردپرس تماس با سرویس میزبانی هاست است.

این راهکارها برای افزایش حجم آپلود فایل در وردپرس به شما کمک کرده و به راحتی می‌توانید هر فایلی که نیاز داشتید را در سایت وردپرسی خود آپلود کنید. اگر سوالی در مورد این مقاله دارید یا هنگام قرار دادن کدها با مشکل خاصی روبرو شدید، از طریق بخش نظرات مطرح کنید تا شما را به صورت کامل راهنمایی کنیم.

نظر شما چیست؟
مهسا کاظمی پور
مهسا کاظمی پور

مهسا هستم و 4 ساله در حوزه وردپرس و دو سال در حوزه سئو فعالیت دارم. معتقدم که انسان در شرایط نامساعد نباید خودش رو ببازه و نا امید بشه چون فصل دوباره جوونه زدن هم خواهد رسید...

شبکه های اجتماعی
به جواب سوالت رسیدی؟

ثبت دیدگاه ها